Blue_Jewel
Trådstartare
Jag har äntligen hittat en rockard! De som har den säger sig ha haft den till en stor häst tidigare men nu har de haft den till en liten ponny. Min häst blir ca 160 cm, av den kraftigare sorten.
De ska förlänga skaklarna men jag tyckte det var väldigt smalt alltihop. Mätte på travfolkets "rockard," då var bredden på skaklarna ca 98 (som bredast) och 53 cm vid fästet, längd 227 cm. Den jag var och tittade på var 88 cm bred, 47 vid fästet och svängeln var 84 cm. Då har de haft den till en ponny.
Vad är normalt för en stor (liten) häst??
Min häst växer så jag vill inte ta mått på henne utan tar hellre standardmått. Hur långa och hur brett skall det vara mellan skaklarna???
Jag måste vara snabb ,så ni som kan tänkas veta nåt, snälla hjälp mig!!!
Vänliga rookie-hälsningar,
Juvelen
De ska förlänga skaklarna men jag tyckte det var väldigt smalt alltihop. Mätte på travfolkets "rockard," då var bredden på skaklarna ca 98 (som bredast) och 53 cm vid fästet, längd 227 cm. Den jag var och tittade på var 88 cm bred, 47 vid fästet och svängeln var 84 cm. Då har de haft den till en ponny.
Vad är normalt för en stor (liten) häst??
Min häst växer så jag vill inte ta mått på henne utan tar hellre standardmått. Hur långa och hur brett skall det vara mellan skaklarna???
Jag måste vara snabb ,så ni som kan tänkas veta nåt, snälla hjälp mig!!!
Vänliga rookie-hälsningar,
Juvelen