• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Wishes
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 892
W

Wishes

Uppträckte nyss att våran högdräktiga katthona hade något gulaktigt, lite lite blodigt klet i vulvan.. är det en sk. slempopp? eller vad kan det vara? :confused: Blev nervös!! Tog tempen och hon hade 37,9 i förrgår hade hon 38,5 grader! ska hon ha kattungar? eller kan det dröja någon dag?

Snälla svara snabbt!!

Sv: Hjälp!

Det kan vara slemproppen som släppt ja. Har hon släppt ner magen?

Bara hålla sig hemma nu och vänta på att få vara med om en underbar händelse. Fram med våg, mjukt papper, slemsug, och framförallt telefonnumret till närmaste jourveterinär om nått händer.

Håll oss gärna uppdaterade !!

slemsug..hmmm sugrör? *skratt* min första kull.Räcker det inte med att slunga?

Tycker att magen ser ut att vara lite längre ned faktiskt, hon ligger är och tittar på mig :) men tycker hon är tidig isf.. kanske hon får imorgon? hon parades den 27-28 april nämligen...men vad vet jag... :confused:

Slunga går säkert bra, det är lite svårare dock. Men förhoppningsvis behövs det inte.

Det är tidigt, men inte för tidigt. Hon hamnar ju på dag 60 om hon föder imorgon och det borde vara okej om än kanske lite tidigt. Håll koll om det blir så tidigt, så ungarna kan andas ordentligt. Men det kan ju dröja nått dygn till så det ska säkert gå bra.
Vet du hur hennes mamma fött? Yogas mamma föder oftast runt dygn 67 och Yoga fick på dygn 67 om jag inte minns fel. Stämmer ju inte alltid exakt, men kan vara en fingervisning.

hon är en omplacering så jag vet tyvärr inte! men hon verkar lugn nu...håller ögonen öppna! :D ska tempa henne senare också tänkte jag! :) ungarna rör på sig iaf. ser ut som små ailens i magen :devil: ;)

Hur har det gått??? Har det blivit några gulliga bebisar???

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 877
Senast: Maniac123
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 797
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 747
Hundhälsa Molly är min första tik någonsin, och jag blir aldrig klok på hennes löp! Hon får alltid som en vit/gul flytning efter löp, och det har...
Svar
15
· Visningar
11 838
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Få bort kisslukt?