R

raven_82

nån som har något bra tips på vad man kan ge hunden förutom fodret som gör att han går upp i vikt?

byta foder e ingen lösning har nu specifik activ enda fodret som han inte tappar vikt av.

Sv: hjälp!

Köttkross kanske, det är ju bra för aktiva hundar och gör att dom bygger muskler snabbare har jag för mig (mycket proteiner). Min tik fick det förut men vi misstänker allergi så vi har slutat och hon har gått ner i vikt.
Annars kan du ju tillsätta olja i fodret som fett.

tack! har beställt den nu..tyvärr fanns den inte i lager just nu men den kommer väl... :)

musklerna är det inga fel på :) känns som allt han får i sej bygger han om till muskler :D olja hade jag i maten förut men han blev så lös i magen så jag fick sluta med det...får prova med köttkross då :) vart kan man köpa det?

Dom allra flesta djuraffärer som säljer foder har även köttkross (fryst). En "korv" kostade 9 kr sist jag köpte och det är billigare om man köper en hel låda.

oki då vet jag..då ska det innhandlas imörra :) tack för hjälpen!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
520
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 769
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka