H

HoppFantasten

Behöver lite hjälp med att förstå vad dethär betyder, jag har läst bedömningarna i nålade tråden men seg som man är förstår jag inget :crazy:

Det står;

Klass 12 LD bed. Två faser A:0/A

Klass 11 0,90 bed. Två faser A:0/A

Tog med den andra också för att det betyder att klass 12 är för ponny eller hur?

Förklara gärna så att sega människor som jag fattar! :bow:

Sv: Hjälp?

HoppFantasten skrev:
Klass 12 LD bed. Två faser A:0/A

för ponny, svårighetsgrad är LD. Två faser A:0 innebär att om man är felfri i första fasen fortsätter man direkt på fas 2, och där är det snabbast och felfriast som gäller.
/A är bedömningen för unghästavdelningen

HoppFantasten skrev:
Klass 11 0,90 bed. Två faser A:0/A

här gäller samma sak fast det är för stor häst, men det hade du ju redan listat ut

Har dom inte ändrat i LD för ponny. Att den alltid går som cler round, men man kan även få rida omhoppning som clear rund.

Altså man rider grunden, är man felfri så går man över till omhoppning. men inga tider räknas utan hela klassen räknas som clear rund. Man har inget möjlighet att lägga ny start avg för att rida en ny runda om det inte går bra.

Har för mig att det är så from i år.

Har jag rätt för mig?

Det är en klubbtävling va? Normalt får man inte blanda häst- och ponnytävling. Eller en gemensam lokal- proposition för en ponnytävling och en hästtävling som går olika dagar eller på olika ställen (så att ponnyer och hästar inte blandas).

Bedömningen ser skum ut. Arrangören ska skriva ut bedömningen i båda faserna och unghästavdelning.
Är det en klubbtävling kan det vara så att det är bed A:0 i fas 1 och bed A i fas 2 och att det inte finns någon unghästavdelning, men att ha bed A i fas 2 är mycket ovanligt. Det riskerar att bli så många förstaplacerade då :)
Är det lokaltävling eller högre är det gissningsvis bed A:0 i både fas 1 och fas 2, men då borde det för tydlighetsskull ha stått två faser A:0+A:0/A, där /A är unghästavdelning.

Tillägg: Ponny och Häst (Juniorer) blir det vanligare och vanligare att man har på samma tävlingar. Dock inte lokalt.

Håller med dig om att bedömningen ser skum ut. :crazy:

Det är lokal-regional. Junior Häst är det..

Det bästa är kanske att mejla o fråga om hur det är, eftersom det verkar lite oklart :crazy:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 609
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 059
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 219
Senast: Yrsel
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 476
Senast: Ewelina02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023