• Avel
  • Trådstartare Trådstartare vivianhegre
  • Startdatum Startdatum
V

vivianhegre

Vet inte om jag lägger denna tråd på rätt ställe, men jag provar här. När jag klämde på stoets jur idag, kom det ut en mjölkaktig vätska, och vad jag vet är hon inte dräktig. Men blev nu lite orolig för at hon kan ha blivit tjuvparad... Kan hon ha nån slags inbillad dräktighet? Mycket tacksam för svar, då jag är mycket orolig nu... :cry:

Sv: Hjälp!!!

vissa ston kan ha lite vätska i juvret utan att det är onormalt. Jag har två gallston själv, den ena har vätska. Två gallston har kommit på betäckning, och båda dom har vätska.

Vissa ston har sk häxmjölk utan att vara dräktiga. Jag vet en som går att mjölka trots att ingen har diat henne på över 3 år. Det är förstås inte likadan mjölk som vid föl, men vitaktig är den på henne med.

Tittade på vätskan i lite bättre ljus, och den var lite gulaktig. Hur ser "riktig" mjölk ut? Och hur länge innan födselen får dom mjölk i juvret?

Hej och tack för svar!

Men oron blev för stor och jag fick hit vetrinären idag. Tack och lov är hon inte dräktig! :banana:

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 180
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: malumbub
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 810
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka