Humelibumlan

Trådstartare
Jag brukar ha teorier och ideér om det mesta, men nu är de slut... :confused:

Jag har 3 ston i åldern 8, 5 och 1 år.
Det är sällan problem att ta in dem från hagen, utan det brukar bara vara att ropa, så kommer de..
När det börjar skymma så ställer sig alla 3 vid grinden o väntar på att få gå in... MEN, så fort det blir mörkt, så slår alla 3 rot i en dunge i andra änden av hagen och det går inte att få dem därifrån vad du än lockar eller hotar med. :crazy:
Man får alltså snällt snubbla över stock o sten i den första dungen, hoppa över ett dike och klaffsa sig genom ett ler gärde för att hämta dem... :mad:

Min teori har då varit att de kanske ser lite dåligt i mörkret och vill inte hoppa diket o gå genom dungen.. :idea:
MEN, den teorin försvinner ganska snabbt, eftersom de då o då bestämmer sig för att ge matte en adrenalin chock och när man är 1 m från dem, så far alla 3 åt olika håll och busar runt som f*n var lös, då ser man snabbt att det är inget fel på synen, de forcerar både dike o stock o sten i den andra dungen som om de var korsningar mellan Katt/Gasell/Bergsget allihopa :eek: :smirk:

Min enda kvarvarnde teori är att mina hästars hjärnor drivs av solceller och så fort solen går ner, avaktiveras hjärnan? ;)
Någon med bra teorier? :cool:

Sv: Hjälp?!

:rofl:

Jag tror på din teori om solcellshjärnor!

Jag har märkt av det där fenomenet också.

Liquid Diamond skrev:
:rofl:

Jag tror på din teori om solcellshjärnor!

Jag har märkt av det där fenomenet också.
Men, finns det inte laddningsbara hjärnor att köpa då? Som funkar även i mörker o när solnen gått ner? :idea: :p

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Känner igen det där.
Om inte märrarna får gå in, i vad dom tycker rimlig tid, så hämnas dom direkt.
Man får gå och hämta dom en och en..tar en stund.

Det är då som dom berikas med öknamn likt:
Pucko, kossor m.m. ;)

AM

Nafayette skrev:
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Känner igen det där.
Om inte märrarna får gå in, i vad dom tycker rimlig tid, så hämnas dom direkt.
Man får gå och hämta dom en och en..tar en stund.

Det är då som dom berikas med öknamn likt:
Pucko, kossor m.m. ;)

AM
Vet du vems fel det var att detta hände idag :devil: :angel: :d

Fast du fick trevligt sällskap och god mat..
2.gif

AM

En teori är att det är vilotid för dem- de har ställt sig där för att vila och när du kommer förknippar de dig med en Sabeltandad tiger som de hört talas om ska finnas i trakten.

ridtravare skrev:
En teori är att det är vilotid för dem- de har ställt sig där för att vila och när du kommer förknippar de dig med en Sabeltandad tiger som de hört talas om ska finnas i trakten.
Men nattvällingen o pjamasen då?? :eek: :confused: ;)

ridtravare skrev:

Konstigt det där... :confused:
Den sabeltandade tigern är ju den 5 åriga hästen..ju.. :angel: ;)

AM

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·
Hästvård Är det bara jag som upplever att det är många hästar som skadar sig eller blir så allvarligt sjuka att man får ta bort dem i år? Jag...
Svar
10
· Visningar
1 856
Senast: coari
·
Körning Kan börja med att säga att jag vet att det inte är någon lek att dra timmer och att man måste vara försiktigt osv. Sen kan jag säga att...
2
Svar
25
· Visningar
9 639
Senast: Fia-Lina
·
M
Träning Jag har aldrig varit någon "nh-tjej" eller på något sätt studerat den läran, har liksom aldrig funnits behov, allt har fungerat med lite...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: Mimmi81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Målbilder för trubbnosar.