Glimfeather

Trådstartare
Jag har ett fullblod som gick som tävlade gallop som 2-3 åring, nu är hon 8. men jag vill veta varför hon fick sluta tävla, till exempel om hon hade någon skada eller liknande, hur kan jag ta reda på det?
hästen heter Beyond Belief, född 1996, e. French Groom, ue. Lace. ifall det än någon som vet nåt om henne skulle jag vara jättetacksam om ni berättade det :D

Sv: Hjälp!

En vild gissning kan ju vara att hon var lite bökig. Kollar man hennes resultat har hon varit struken både för att ha kommit lös före start, och startboxvägran.
Nån annan vet nog mer, tränare t ex.

Dalatjej skrev:
Gå in på www.galoppsport.se gå på sök sportinfo skriv in hästens namn & du får fram henne och alla hennes starter. Utifrån det kan man dra vissa slutsatser precis som CK säger.

jo, jag har varit där rätt många gånger. hon blev struken fyra gånger,e n gång startboxvägran, nån gång lös, nån gång inte tävlingsmässig (?) osv. men jag vet ju inte om det räknas som väldigt olydigt?

Jag tycker inte att det låter väldigt olydigt. Min slutsats utifrån resultaten var att hon inte var tillräckligt bra...

Men för att få reda på mer får du nog försöka få tag på tidigare ägare eller tränare.

Dalatjej skrev:
Gå in på www.galoppsport.se gå på sök sportinfo skriv in hästens namn & du får fram henne och alla hennes starter. Utifrån det kan man dra vissa slutsatser precis som CK säger.

Förlåt om frågan är korkad, men vart kan man se starterna och anledningar till strykningar osv? Jag får bara upp stamtavla och signalement på hästen...? tack!

Det finns flikar, en för härstammning (den du kommer in på när du söker), en för tävlingsresultat & en för eventuella avkommor. Det kan vara så att flikarna för tävlinsgsresultat och avkommor saknas om det inte finns några sådana (osäker).

Dalatjej skrev:
Jag tycker inte att det låter väldigt olydigt. Min slutsats utifrån resultaten var att hon inte var tillräckligt bra...

Men för att få reda på mer får du nog försöka få tag på tidigare ägare eller tränare.

har nummret till tidigare ägare, men hon hade henne bara i två månader. ush, hoppas bara inte hon skadade sig hela tiden :P

hej, hej, testa o gå in på galoppsport.se o gå in på sök sportinfo!! se va du får fram, alla galopphästar som tävlat i sverige finns registrerade där=) mvh,

jag vet, har varit inne på den sidan, men det säge rmig inte så mycket... kan inte mycket om sånt :)

Fredrik Reuterskiöld tränade henne. Ring honom o fråga varför hon slutade tävla det e lättast. Mobil 0733-866277 stall 046-53481
Lycka till!!!!!!!!

9an skrev:
Fredrik Reuterskiöld tränade henne. Ring honom o fråga varför hon slutade tävla det e lättast. Mobil 0733-866277 stall 046-53481
Lycka till!!!!!!!!

tack för hjälpen!
ska försöka ta mod till mig och ringa då :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Skola & Jobb Jag arbetar på en arbetsplats där jag enbart har män som kollegor. Det i sig behöver inte vara ett problem. Men på min arbetsplats är...
Svar
5
· Visningar
1 093
Hästhantering Hej. Jag har en supertrevlig 2,5 åring hemma som jag haft i ca 2 veckor. Han kom direkt från bete när jag fick honom och har varit...
Svar
17
· Visningar
5 489
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 730
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix