A

Alpin87

min pålle har sån liten manke att sadeln åker fram. alla gör ju likadant men något måste ju kunna göras för att hålla den mer på plats??

Sv: hjälp

Svanskappa. Det finns också speciella "antiglid" underlägg att lägga mellan häst och sadel. Finns även speciellt utformade sadelgjordar som ska hålla sadeln bättre på plats.

anatomisk sadelgjord? funkade för mig o min häst gillade den bättre än vanlig sadelgjord...

Sweet skrev:
Svanskappa. Det finns också speciella "antiglid" underlägg att lägga mellan häst och sadel. Finns även speciellt utformade sadelgjordar som ska hålla sadeln bättre på plats.

aldrig att jag skulle sätta på Alpin en svanskappa.

Är det inte "bara" så att din häst har stora bogblad?? Det var ett jätteproblem för mig att hitta en dressyrsadel till min häst, men jag åkte in till mustang och dom provade ut en Kentaur Medea, ngt. bakåtskurna kåpor och dom gjorde även så att dom stack hål på den understa kåpan som dom drog igenom ena stroppen i, sedan fick jag köpa en jättefin indisk kopia av en ergonomisk/anatomisk (eller vad man nu vill kalla dem) sadelgjord. Den sadeln åker varken fram eller bak :D

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
667
Senast: Smultron
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
782
Senast: Lisen82
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
724
Senast: fio
·
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd