Lavinia

Trådstartare
Nu ska vi tävla, i hoppning.. När det är dressyr vet jag precis hur jag ska planera men hur vet man när man måste vara där om det är hoppning?? Jag har inte tävlat hoppning på flera år och känner mej som en total nybörjare.

Sekretariatet öppnar 7.30, första start kl. 9.00. Jag startar 6a i 3e klassen, när går man banan?
Hur lång tid beräknar man på varje startande i en clear round?
Måste jag gå banan innan 9.00, och ... hjälp helt enkelt. Hur var det man gjorde???

mvh/ Lavinia, som igår på hoppträningen kände sej helt lugn, men idag när jag fått prel. startlistan känner mej helt villrådig...

Sv: Hjälp!

Man får gå banan innan varje klass. Det är ju olika banor i olika klasser. Antar att det inte är fler än tre klasser på din tävling, 90 cm brukar ju gå allra först på mogonen. Normalt är banan öppen 30 min innan klassens början. Har du startnummer 6 bör du ha värmt upp hästen på marken innan du går banan. Det är ju olika för olika hästar, men räkna med att du får komma in och hoppa fram när det är ca fem kvar innan dig till start. Det verkar som om det är lokalt, då behöver du ju inte vet. besiktiga. Där spar du tid. Gött. Nu för tiden behöver man ju inte startanmäla, det gjorde du ju när du anmälde till tävlingen, men du måste iallafall gå till sekretariatet före du startar och visa din och hästens licens. Då kan du ju passa på och betala också. Åker du ensam eller har du nån som håller hästen tex när du går banan. Det spar ju massor av tid. Well, åker du med en hästskötare så skulle jag se till att va på tävlingsplatsen nån gång innan åtta. Då hinner du besöka sekretariatet, sadla, värma upp, gå banan, hoppa fram o sen tävla.

Lycka till! (har alltid fått höra att jag är en tidsoptimist, men har inte missat nån start ännu)

Sv: Hjälp!

Tack för hjälpen. Tävlingen är en blåbärshoppning för oss som ännu inte blivit placerade i lokal, så vi är inte helt begåvade. Jag tror dom börjar på 30 cm och jag hoppar 60 cm, eller började dom med 40 cm kanske?? Jag, ja , då har jag nåt att findera på iaf./ Lavinia

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 832
Senast: Mabuse
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 447
Senast: Nevermind
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 312
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama