• Avel
  • Trådstartare Trådstartare urshultsbabe
  • Startdatum Startdatum
U

urshultsbabe

Kan någon hjälpa mej att släktforska om min hästs föräldrar? Pappan heter Walör och mamman heter Zaba.
Morfar heter Brabant.. Kan nån hjälpa mej så vore det jättesnällt!!!!! :confused:

Zaba 17679 (F.2) är fux med bläs och vita hår i pannan, 162 cm. Hon föddes 1985 hos Erik Nilsson, Örsholms gård, Moheda, och tillhörde honom t o m 1995 (tror att han dog då). Hon fick diplom på riksutställningen 1988.

Zaba är e:Brabant 448 u:Zaida 11660 (helsyster med Zorn 863 som gick svår dressyr i USA) e:Chagall 455 u:Zenta 9826 e:Qantas xx. Resten av stammen kan du hitta på allbreedpedigre som du redan fått en länk till.

Zaba har fått tre avkommor e:Walör, så din häst har helsyskon!

Din häst tillhör stofamilj F.2, F står för Flyinge; som är en av de största stofamiljerna. Briar och Feliciano är två kändisar från den familjen!

Tack

Tack så hemskt mycket för hjälpen.... :bow:
Nu vet jag i alla fall att Zaba står hos Kurth Nilsson (min granne) i Urshult!!!

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 748
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Behöver hjälp med en boktitel, har helt glömt vad den heter... Boken är skriven av mamman till en tjej som i unga tonåren blir...
Svar
2
· Visningar
457
Senast: Milene
·
Fritid Hejsan! Tänker mig att det finns fler än jag själv här som i den ljuva ungdomen var djupt förälskade i Fullblodsserien😍😉. Er kunskap...
2
Svar
30
· Visningar
2 676
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar