T
TurboDevil
Ja det kan man ju säga att jag kan behöva för jag har nämligen e farlig häst. Han är farlig mot mig och mot andra. Han vet att han är stor och det hindrar ju honom inte direkt från att göra sig ännu värre. Det är också ett annat problem med honom jag tror inte att han är trygg i sig själv. Det som har fått mig att förstå detta är hans problem med att skos och bli lastad.Idga var hovslagren uppe och hästen fick panik och jag menar panik...han försökte till och med vid flera tillfällen att sparka eller skada hovslagren för att han var så rädd. Han hade då plegg i kroppen. Det sista hovslagaren sa innan han gav sig av var:Gör dig av med den hästen!ALDRIG i hela mitt liv,varför skulle jag det?jag menar bristerna måste ju ligga hos mig som ledare och det är där allt börjar!Det är varje gång han blir rädd som han försöker att skada någon. han tänker ju inte utan gör bara allt för att ta sig loss.han är också omöjlig att rida ut själv på, för resutltatet blir en spännt häst och ryttare och ibland även sken och bockar! Jag är så uppgiven så jag vet inte vad jag ska göra, jag VILL verkligen förstå den här hästen och jag tar på mig allt ansvar för att det är såhär. Det finns bara en som kan göra något pt saken ...och det är jag! jag tror inte att det är så smrt att jag rider ut ensam utan jag vill ha kontrollen från marken innan jeg ens överväger något annat!!SNÄLLA!!snälla hjälp mig jag älskar den här hösten och jag gör allt för att det ska bli bra
NH e noh den enda utvägen för mig så snälla alla duktiga människor HJÄLP mig!!