B
**BORTTAGEN**
Bara måste, måste få hjälp med dessa tre frågor! Det e verkligen akut... E det nån vänlig själ som kan själv eller har nån i sin omgivning som skulle kunna leverera dessa svar till mig senast 23.00 ikväll??
1. Ge tre olika exempel på olika metoder att skala 3D-objekt med hjälp av 2D-banor (Splines).
2. Realtids-3D, som används inom simuleringar och spel, ställer speciella krav på arbetssättet när man gör 3D-modeller som skall användas på detta sätt. Nämn tre faktorer som modellaren kan påverka och som har betydelse i detta sammanhang!
3. Vad innebär det att tala om projektionsmetoder för texturmappar? Var i MAX kan man hitta inställningar för dessa projektionsmetoder?
Tack på förhand. Detta e verkligen superviktigt... går under annars...
1. Ge tre olika exempel på olika metoder att skala 3D-objekt med hjälp av 2D-banor (Splines).
2. Realtids-3D, som används inom simuleringar och spel, ställer speciella krav på arbetssättet när man gör 3D-modeller som skall användas på detta sätt. Nämn tre faktorer som modellaren kan påverka och som har betydelse i detta sammanhang!
3. Vad innebär det att tala om projektionsmetoder för texturmappar? Var i MAX kan man hitta inställningar för dessa projektionsmetoder?
Tack på förhand. Detta e verkligen superviktigt... går under annars...