annie_cool

Trådstartare
Hej vet inte hur jag ska förklara detta men ska göra så gott jag kan. Jag känner att jag är på väg att gå in i den mörka perioden igen.Jag mår väl okej men inte helt i topp är det inte vet att jag inte kan få tillbaka det jag vill ha men ända. Vill att allt ska bli som vanligt att pappa inte var död att han skulle ha levat inte bara försvann så där.Saknar honom så mycket att det gör ont i själen.Vad ska jag göra?

Annie, har du ingen du kan prata med? Ingen psykolog?

Det låter som att du skulle behöva lite extra hjälp att bearbeta din pappas bortgång och även överlag.

Så bra att du ska få träffa en kurator.

Du måste berätta allt för denne om hur du mår, hur du mår känslomässigt efter din pappas bortgång, och hur du ska få vardagen att fungera med ditt mående.

Det är viktigt att berätta allt så du får rätt hjälp.

Vännen! Så här kan du ju inte fortsätta att ha det.
Kan du kolla upp när du har tid hos kurator, och se om du kan få en snabbare tid?
I annat fall, finns det någon annan vuxen som du har förtroende för? Som kan lyssna, prata, hjälpa och finnas där för dig?
Fråga! Det brukar finnas många som vill hjälpa någon i nöd.
Det finns hjälporganisationer för människor i kris.
Jourhavande medmänniskor, röda korset t.ex. M
en om du inte orkar leta upp någon sådan, kanske du kan prata med en präst? Finns det en kyrka/församling nära dig? Eller tillhör du någon församling?
Du kan också kontakta jourhavande präst om du behöver akut samtalsstöd.
Nu vet jag ju vad du går igenom, en nära anhörigs bortgång kan vara det värsta man kan uppleva. :(
Jag har fått så otroligt mycket stöd och hjälp, men våra förutsättningar kanske inte är så lika?
Även om en sorg alltid är en sorg, så är den unik för varenda en.
pm:a gärna om jag kan hjälpa dig med något!
Kramar till dig! :love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 280
Senast: Inte_Ung
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 998
Senast: Gunnar
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 075
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar