irene_82_alander

Trådstartare
mitt sto fick föl i maj, (inte mitt föl) dock jag som ha "ansvar" för hästen då den bor hos mig. nu är det så här att han ha fått en böld mot vänster sida av ganachen, ej i mitten utan mot sidan! han är pigg i övrigt men har varit förkyld. det har alla 3 hästar varit. men ingen ha feber, snor el hosta. enligt ägaren som var och kollade så påstod han att det var en körtel som svällt på hästen, kan det vara så? jag har absolut ingen som helst erfarenhet av detta tillstånd. han har nu haft denna böld i 8 dagar. jag tyckte den blev lite mindre, men igår nu så såg det ut som den blitt större :confused: snälla ni kunniga föl människor, hjälp mig reda ut vad detta är. tilläggas att den är hård.

Liknande trådar

Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
3 920
Senast: Capybara
·
Avel Hej! Jag har ett sto på hela 7 år! Hon väntar nu sitt första föl, bf: Maj 2021. Men nu har hon blivit farlig!! Och helt...
2
Svar
24
· Visningar
4 952
Senast: Nota
·
Hästvård Någon som kan ha en idé om hur man går vidare? Följande har hänt: en treåring med bra hoppstam som var jättepigg som fölunge men som vid...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: Summerwind
·
Hästvård Mitt sto var i somras på betäckning. Där fick hon en lättare förkylning med hosta, snor och lite feber ett par dagar. Kollad av vet som...
Svar
0
· Visningar
928
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka