hjälp! virus!?

staaria_

Trådstartare
Skulle öppna en hemsida, skrev in länken och klickade på enter. Sen bara fortsatte datorn poppa upp massor med fönster. Den har också blivit lite allmänt seg, så jag misstänker starkt virus.

Har en rätt ny dator och min trial-version av virusprogrammet gick ut för kanske en vecka sen. Har dock haft windowsbrandväggen aktiverad och intalade väl mig själv att det var lugnt...

Frågan är, vad gör jag nu? Är det möjligt att det har blivit ngn permanent skada på datorn? Bör jag ominstallera windows xp? Försvinner viruset då? Eller är det ngt annat jag kan göra för att rensa datorn?

:cry:
 
Sv: hjälp! virus!?

Om du inte har tillgång till att ominstallera den då det försvinner helt tycker jag du ska starta om datorn (om de pluppar upp massa nya rutor så du stänger ner de processerna) sen installerar du AVG antivirus (du kan få länk på pm om du behöver) och söker igenom datorn med de.
 
Sv: hjälp! virus!?

ah okej!
tror jag ska höra med min pappa om han kan fixa ett virusprogram då som jag kan söka igenom datorn med.
vågar inte riktigt lita på att ladda ner... haha.
tack för hjälpen anyway! :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver hjälp och det är nu. Jag har fått ett virus på datorn som heter HDD Low. Hittade detta info om det och ett...
Svar
5
· Visningar
1 347
Senast: Bylund
·
IT & mobiler Ja kan man ens det, utan att formatera om hårddisken? Jag har tydligen fått något skit i datorn, men var i från vet jag inte. Mest...
Svar
16
· Visningar
1 714
Senast: Boj
·
O
IT & mobiler Någon med erfarenhet av denna trojan. Poppar med jämna mellanrum upp rutor om att Norton har hittat viruset downloader.trojan på min...
Svar
14
· Visningar
1 421
Senast: SessCa
·
A
IT & mobiler Får du virus på din dator, prova dessa saker i denna ordning: 1. Prova först att göra en systemåterställning. 2. Avaktivera ditt...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp