pinky
Trådstartare
Jag har ett litet dilemma när det gäller skrittäcke och reflexer...
Elvira har växt ur mitt gamla ländtäcke, ett gult reflextäcke med fleecefoder, så nu behöver jag bestämma vilken lösning jag ska skaffa till den här säsongen.
Jag har två varianter som jag funderat på:
Ulltäcke + ofodrat reflextäcke.
+Ulltäcket är snyggare att använda när det inte regnar och när man rider dagtid.
+Reflextäcket kan användas tidigare på hösten och senare på våren, utan ulltäcket under.
+Ull är bättre än fleece.
-Kanske något bökigare med två täcken, när det behövs?
-Det är svårt att hitta ofodrade reflexskrittäcken.
Fleecefodrat skrittäcke.
+ Allt-i-ett.
+Täcket har rätt färg. (Brunt)
-Reflexen på sidorna är ganska små.
-Fleecefoder är statiskt och jobbigt.
-För varmt att använda vår och höst.
Ja, helst skulle jag ju vilja ha varianten med två täcken, men det är ju två täcken som ska på, och tänk om jag inte hittar något ofodrat reflextäcke?
Men å andra sidan kanske jag känner att jag måste komplettera det fleecefodrade med mer reflexer i vilket fall som helst?
Åhh, varför ska det vara så svårt att bestämma sig?
Elvira har växt ur mitt gamla ländtäcke, ett gult reflextäcke med fleecefoder, så nu behöver jag bestämma vilken lösning jag ska skaffa till den här säsongen.
Jag har två varianter som jag funderat på:
Ulltäcke + ofodrat reflextäcke.
+Ulltäcket är snyggare att använda när det inte regnar och när man rider dagtid.
+Reflextäcket kan användas tidigare på hösten och senare på våren, utan ulltäcket under.
+Ull är bättre än fleece.
-Kanske något bökigare med två täcken, när det behövs?
-Det är svårt att hitta ofodrade reflexskrittäcken.
Fleecefodrat skrittäcke.
+ Allt-i-ett.
+Täcket har rätt färg. (Brunt)
-Reflexen på sidorna är ganska små.
-Fleecefoder är statiskt och jobbigt.
-För varmt att använda vår och höst.
Ja, helst skulle jag ju vilja ha varianten med två täcken, men det är ju två täcken som ska på, och tänk om jag inte hittar något ofodrat reflextäcke?
Men å andra sidan kanske jag känner att jag måste komplettera det fleecefodrade med mer reflexer i vilket fall som helst?
Åhh, varför ska det vara så svårt att bestämma sig?