Hjälp! Vilket märke ´(SADEL)...

tessiem

Trådstartare
Har nyligen ärvt en westernsadel. Vet att den var dyr när den köptes ín..men vet inte vilket märke det är och vad värdet är nu.
Ska sälja den och behöver lite hjälp.. såhär ser sadeln ut:
sadelbe.jpg

Den har ett flätmönster. Slät sits. silverdetaljer.

Någon??

Sv: Hjälp! Vilket märke ´(SADEL)...

Jätte fin sadel! Jag tycker det ser ut som en crates, men då jag inte är nån hejare på sadlar lämnar jag över det till andra. Skulle gissa att priset ligger runt 10 000 kr nånstanns.

Mycket lik min crates sadel som jag sålde för ett tag sen! Vilket märke det är borde du kunna se på vänster sida på tie-straphållaren, det kan vara präglat i lädret, men är det en crates sitter det en sån här liten metallskylt där:
logo2.png

Beroende på hur pass sliten den är så ligger värdet nog mellan 8000:- och 12000:- skulle jag tro, men kolla med en sadelförsäljare.

Om tiestraphållare är det som sitter under hornet (den där plattan) så är den tyvärr borta (har ramlat av på den sidan..) :eek:

Mycket lik min crates sadel som jag sålde för ett tag sen! Vilket märke det är borde du kunna se på vänster sida på tie-straphållaren, det kan vara präglat i lädret, men är det en crates sitter det en sån här liten metallskylt där:
logo2.png

Beroende på hur pass sliten den är så ligger värdet nog mellan 8000:- och 12000:- skulle jag tro, men kolla med en sadelförsäljare.

Står det något nummer under skåran i tie-strap hållaren? Sorry, läste fel först, trodde att skylten ramlat av, du menar att hela tie-strap hållaren är borta, va? Tie strap hållaren är den som sitter fast med en concho (på höger sida sitter en liknande sak som syns på din bild, en sadelgjordshållare).
Visar på en bild:
b5b5_1.JPG

Senast ändrad:

Ja ngn sådan grej som på bilden finns inte på sadeln. Det är ett märke ´där den varit.. :crazy:

Tyvärr sänker det ju priset lite, när saker saknas eller är trasiga. :( Men jag tror du skulle kunna få i alla fall 8000 kr för den. Vet du nått om bomvidden på den?

*kl*
Om det är en Crates...så borde det väll finnas nån mer stämpel i sadeln än den på tiestrap-hållaren:confused:

Vet inte..tyvärr.. Den har använts på en connemara & ett fullblod....

Tyvärr sänker det ju priset lite, när saker saknas eller är trasiga. :( Men jag tror du skulle kunna få i alla fall 8000 kr för den. Vet du nått om bomvidden på den?

Har nyligen ärvt en westernsadel. Vet att den var dyr när den köptes ín..men vet inte vilket märke det är och vad värdet är nu.
Ska sälja den och behöver lite hjälp.. såhär ser sadeln ut:
sadelbe.jpg

Den har ett flätmönster. Slät sits. silverdetaljer.

Någon??

Ser ut som en riktig kvalitésadel!
Lite under 10 000:- går nog att få för den, ca 8 000:- låter bra

Tack för hjälpen!!!
8.000 låter helt ok! Men kan man begära det när jag inte är 100 på märket???

Oftas står det inte vilken modell det är i annonsen. De flesta vet nog inte heller vad deras sadlar är. Däremot är de bra att veta hur bred sadeln är.

Crates sadeln på min bild var en pleasure sadel. Om du inte har tie-strap hållaren så är det svårt att veta om det verkligen är en crates och vilken modell det är. Med ledning av numret på tie-strap hållaren kan man ta reda på vad för sadel det är. Ett tips: Maila till crates saddlery i USA och skicka bilder och fråga dem, de brukar vara hjälpsamma!

Senast ändrad:

jag har en lånad Cirkle Y, och ovanför fendern (stiglädret) i kåpan så står det att det är en Cirkel Y pleasure sadel, prova att kolla runt fendern!

crates-1.jpg

Jag skulle nästa säga att det är samma sadel!

Du kan inte fråga en sadelexpert?

Ska jag fråga en sadelexpert? Jag vet att sadeln på min bild är en Crates och att det är en pleasure sadel, det var väl trådskaparen som var osäker?

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
739
Senast: Raderad medlem 142658
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar