Hjälp vid klippning

R

Raggis83

18174065.jpg

17997459.jpg

Hejsan!!

Jag skulle behöva klippa min madan då hon svettas ganska mycket!!!
Hon skulle behöva klippas på hals å mage.... men inte för mycket då hon går på lösdrift å inte är van att ha täcke....

Tyvärr är bilden inte jätte bra! Det jag vill ha hjälp med är i alla fall om någon kan rita lite hur jag skulle kunna klippa eller har någon annan bra bild....

Gärna där jag kan klippa henne utan att behöva ha så jätte mycket täcke på henne... nu har hon bara täcke om hon får gå ut å fortfrande är lite svettig!!!! Hoppas på massa hjälp så fort som möjligt då jag läst någon stanns att hästen ska klippas innan sista feb för att inte skada sommar pälsen!!!

Mvh Fia

Sv: Hjälp vid klippning

jag personligen brukar inte vilja klippa sedan de börjat fälla för att inte påverka sommarpälsen, men det är klart, behöver du klippa så får man öra det. Och det kanske bara är mina som redan börjat fälla som galningar:)

I så fall är ju filtklippning bra, då man klipper under magen, vid bakbenen, bringa och halva eller hela halsen.

Sv: Hjälp vid klippning

18178485.jpg

En spår klippning kanske?

Det spelar ingen roll när på vintern man klipper hästen!
Har klippt när dom börjat fälla vinterpälsen i Mars och sommarpälsen har sett/känts alldeles normal sommaren efter.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 414
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 979
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 692
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 086
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka