HJÄLP!!! vad vet ni om "Gammal Havre"

G

Garonne

jag undrar helt enkelt om det är ngn som vet om man kan fodra med havre som är 2-3 år gammal? finns det någon näring alls kvar i sån havre?har havren ngn "bäst före"? behöver veta då min granne har typ 400 kg havre jag kan komma över billigt men vet inte om det är ngt att ha:confused:!?! hjälp mig!!

Sv: HJÄLP!!! vad vet ni om "Gammal Havre"

är inte havre färskvara?

det är det jag också har funderat på, om detta skulle vara typ ngt att tugga på men inget mer...

Har den lagrats rätt så ska det inte vara några problem att fodra med det. Så länge kornen är hela så "försvinner" inget. Se bara att det är hygeniskt bra kvallitet på det, inte dammar eller är ihopklibbat.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
557
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
794
Senast: Oknytt
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka