Min pålle fick kolik i lördag så vi tog ut veterinär som gav henne kramp lösande i blodet (i halsen) koliken släppte å hon mår nu bra men till problemet. När han stuckit henne så blev hon lite svullen specis runt där han stack men så dagen efter när jag kom ut i stallet å tittade på henne så e hela vänster sida av halsen svullen (den sidan hon fick sprutan på). Vet sa att jag skulle smörja henne med någon salva (kommer ej ihåg namnet på den men börjar på H) å se om det blir bättre.. Men vad gör man om det ej blir bättre? hon äter med god aptit mm så de e inga fel på så sätt bara att hon är extremt svullen å öm på hela undersidan halsen. Någon som har tips på vad man kan göra för att få svullnaden att gå ner? Hon har ingen feber heller. Hon mår bra i övrigt. Bara så öm å svullen att hon gillar inte ens att man bara lägger handen på halsen =/
Vet sa smörj henne 1 vecka å blir det ej bra så får du kolla upp det nogare på klinik sen.
Någon som har tips?
Vet sa smörj henne 1 vecka å blir det ej bra så får du kolla upp det nogare på klinik sen.
Någon som har tips?