hjälp vad ska jag göra??

H

Helene78

Jag har en 6 årig hankatt som har vart hård i magen flera dagar, har gett honom paraffinolja och tom lavemang, det har kommit ut en del då men nu gör han inget på lådan igen. jag var iväg idag och handlade nutro choice torrfoder för seniorkatter, hoppas det funkar, men snälla ber om hjäp att nog kanske har nogot bra tips så jag inte behöver åka till vetrinären
tack på förhand

Sv: hjälp vad ska jag göra??

Du kan ge messmör istället för lavemang, det löser upp men är lite snällare mot kroppen. Ge även katten mat som innehåller mycket vätska dvs. burkmat.

Kan bero på att han dricker för litet, som så många andra torrfoderkatter. Kan du inte ge våtfoder istället?

tack för de svar jag fick......men det gick så långt nu att jag fick åka in akut till södra djursjukhuset i kungens kurva där han blev inlagd....*suck*...vad nervös och orolig jag är..han är min ögonsten....dom ska hjälpa till att tömma honom och ge honom b-vitamin intravenöst...jag hoppas att alltig kommer ordna sig....ska nog låta han gå på diet...ha det så bra allihop...och han en trevlig söndag

Sådär hade min katt oxå i några dagar vi gav henne då parafinolja och tror att det gick över efter några dagar av sej självt...

Jippi....nu har min lilla ögonsten kommit hem!
Han är mör och öm men det är skönt att få kela och mysa med han i famnen

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis...
2
Svar
20
· Visningar
2 463
Senast: Exile
·
Katthälsa Har en 10-årig katt som varit lös i magen ett par dagar och det har kommit lite ljust blod men jag har tänkt att det beror på irriterade...
Svar
5
· Visningar
2 644
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har kommit över lite läsning på nätet gällande IBD hos katt och börjar fundera på om det är vad vår en katt kan ha. Katten är en...
Svar
5
· Visningar
7 251
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 894
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA