Sv: Hjälp, vad har jag gett mig in på! "Kamphund"
Fast tänkte själv på vad du gjorde där?
Du fick hunden till att släppa precis som du ville? Och det han får tillbaka för att han gjorde som du ville vara att du sa nej och att du ledde honom hem i selen?
Hade du själv velat gör det någon ber dig om när du inte får något för det?
Tänk alltid på att det du belönar får du mer av.
Du fick ju honom att släppa precis som du ville, då måste du komma på vad han tolkar som en belöning så att det ligger närmare tillhands för honom att bjuda dig på det beteendet igen.
/Camilla
Lät som en bra idé, det ska jag prova! Och kanske linda armar/ben innan så det inte gör lika ont om han råkar ta tag i mig Fick tag i han tidigare med selen på så han släppte och då sa jag nej och avslutade leken och höll han i selen hela vägen in i huset. Han kanske fick någon tankteställare då att man kanske inte får göra så. Det är bara prova och se helt enkelt.
Fast tänkte själv på vad du gjorde där?
Du fick hunden till att släppa precis som du ville? Och det han får tillbaka för att han gjorde som du ville vara att du sa nej och att du ledde honom hem i selen?
Hade du själv velat gör det någon ber dig om när du inte får något för det?
Tänk alltid på att det du belönar får du mer av.
Du fick ju honom att släppa precis som du ville, då måste du komma på vad han tolkar som en belöning så att det ligger närmare tillhands för honom att bjuda dig på det beteendet igen.
/Camilla