Hjälp, vad hade ni gjort?!

L

LAPTOP

Min sambo har precis blivit erbjuden nytt jobb, det är jättekul.
MEN, vi har två hundar, den ena är 6 år o den andra är idag ca 9 mån.
Hittills har de varit hemma ngn dag varannan vecka med en god vän som kommit o tagit ut dem på dagen. Men detta jobbet innebär att vi båda kommer att jobba dagtid.
Jag ska försöka få plats på ett hunddagis men det är inte det lättaste..
Vad hade ni gjort, den gamla vet jag att hon klarar att vara hemma under dagen men blir lite osäker när det gäller den unga. Hittills har det gått jättebra, inget tugg o så men känns ju som att risken blir överhängande nu...
:confused:
 
Sv: Hjälp, vad hade ni gjort?!

Kan du inte försöka hitta ngn bra dagmatte/husse till dem? Mina föräldrar har dagmatte till sina då dem inte alls trivs på dagis. Skulle själv inte lämna mina hundar helt ensamma hela veckodagarna, vare sig de tuggar eller inte. Men som sagt, dagmatte lr husse kanske kan vara ett alternativ?
 
Sv: Hjälp, vad hade ni gjort?!

Man får väl försöka så gott det går, dagmatte/husse, dagis m.m . Och funkar inte det får man väl tacka nej till jobbet, det är vad jag hade gjort i alla fall. För mig hade det inte varit ett alternativ att omplacera eller göra sig av med någon hund pga av ändrade arbetsförhållanden utan då får man helt enkel anpassa jobbet efter hunden. Sen går det ju alltid att ensamträna :) Hoppas det går bra iaf !
 
Sv: Hjälp, vad hade ni gjort?!

Får försöka att se om vi kan få plats på ett av dagisen, eller annonsera efter dagmatte som du skriver. Bara man kan hitta ngn som känns bra o som man kan lita på. Det är väl det som känns svårast. Dessutom med två hundar...

Svar till my_star: Att tacka nej till jobbet är inget alternativ då han läst i 3 år för att få ett sådant här jobb o idag har han ett "skitjobb".
Vill ju inte heller omplacera minstingen, men samtidigt om man inte kan lösa det på ett bra sätt så får man kanske vara beredd att lösa det på bästa sättet för hunden.
Att vara ensam är inget problem idag, men saker kan ju ändra sig..

jag kanske målar fan på väggen...
 
Sv: Hjälp, vad hade ni gjort?!

Snackade med min syrra o fick lite perspektiv..
Vi har som sagt en god vän till familjen som brukar ta ut dem, hon jobbar bara till 12 varannan vecka så då kan hon ta med dem hem.
De andra dagarna får de komma ut på förmiddagen o sen va själva ett par timmar till tills husse kommer hem. Sen blir det lattjolajbans på kvällarna.
Vi ska ha barn i sommar så jag kommer ju bara att jobba fram till början på juli. Så vi får helt enkelt lösa det så fram tills dess.
:bump:
 
Sv: Hjälp, vad hade ni gjort?!

Min sambo har precis blivit erbjuden nytt jobb, det är jättekul.
MEN, vi har två hundar, den ena är 6 år o den andra är idag ca 9 mån.
Hittills har de varit hemma ngn dag varannan vecka med en god vän som kommit o tagit ut dem på dagen. Men detta jobbet innebär att vi båda kommer att jobba dagtid.
Jag ska försöka få plats på ett hunddagis men det är inte det lättaste..
Vad hade ni gjort, den gamla vet jag att hon klarar att vara hemma under dagen men blir lite osäker när det gäller den unga. Hittills har det gått jättebra, inget tugg o så men känns ju som att risken blir överhängande nu...
:confused:

Försök att hitta någon dadmatte/husse? :) brukar finnas rätt gott om dom :)
 
Sv: Hjälp, vad hade ni gjort?!

De har ju sällskap av varandra, och är i sin trygga miljö. Testa, det går nog bra. Annars som tidigare skrivit: Dagmatte/husse. Vore ju skönt för dom att komma ut nån gång på dan och göra ifrån sig. Många äldre, typ pensionärer älskar att gå ut med hundar, då har de nåt att göra. Det löser sig säkert.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 905
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
838
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp