hjälp, vad göra?

P

Pretty_Fly

Har en häst som jag har varit på klinik med 3 gånger för hälta. Hon har blivit sprutad 2 gånger i hovleden höger fram och 1 gång i knät vänster fram. Hon är fortfarande halt............
Jag tycker inte kliniken jag har varit på verkar så bra (har hört fler som tycker så). så nu undrar jag vad ni hade gjort?

Bytt klinik? (vilken i så fall? södra sverige då)
skitit i det helt och hållet? (hästen är redan 14 och det känns väldigt hopplöst)
åkt till samma klinik igen?

Sv: hjälp, vad göra?

Jag hade definitivt åkt till en annan klinik! Har de röntgat hovarna?
Jag har en 14-åring som har haft återkommande hälta. Det var strålbenet. Han är nu utdömd...:(
Om man har problem med knä och hovar kan det hjälpa med PG-beslag. Har hästen det?

Om du känner dig rik kan du ju alltid åka till ängelholm (J.T.).
Han hjälpte mig att hitta en skada i min hästs bäcken som de föregående 2 klinikerna inte tittat på...
Han är väldigt trevlig också!:) Även om han är jättekompetent och jag inte är Malin Baryard och min häst inte är "flippan" behandlade han oss väldigt bra och noggrannt tycker jag!

ja de har röntgat glömde skriva det.....
hon har inte PG.
Måste man vara rik för att åka dit?

Nä, det är ganska dyrt bara men om du har en bra försäkring så täcker väl det det mesta?

Jo visst, lycka till med att få en tid där...:angel:
Då måste du förmodligen känna någon som känner någon, etc etc, alternativt heta något särskilt i efternamn.

Jo visst, lycka till med att få en tid där...:angel:
Då måste du förmodligen känna någon som känner någon, etc etc, alternativt heta något särskilt i efternamn.

Nä jag känner ingen och heter ingenting i efternamn (eller jo det gör jag ju men du vet...;) ).
Jag ringde dit och fick tid ganska med en gång. Fick väl vänta ett par veckor kanske...

Polaren var också där med sin häst. Hon känner heller ingen och heter inget i efternamn...

Konstigt, nu var det ju i och för sig säkert 6 månader sen men det besked jag fick då var att det inte ens gick att beställa en tid p g a att det var så lång väntetid!
En bekant hade rek honom och hon hade heller inte haft några problem med att få tid men kom in via sin dressyrtränare som är stamkund där:angel:

Jag vet inte om de drar öronen till sig när man säger att man vill komma för en second opinion, för det var vad jag sa när jag ringde och försökte beställa en tid där.

Jag var där 2004. Det kanske har blivit tjockare på sistone...

Ville också ha second opinion i och med att de två tidigare inte hade tittat på ryggen alls utan bara benen...

Är hästen halt och du inte bara vill ha den skrotandes i en hage måste du ju naturligtvis göra något.
Om du inte känner dig tillfreds med den diagnos och behandling du fått tycker jag definitivt du ska åka till en annan klinik och få en second opinion. Det kostar såklart, men om din häst är försäkrad (vilket den väl är) blir det ju inte superblodigt iaf..

Det är där jag har varit med min, trevligt bemötande från alla i personalen. lite lugnare och mer personligt än t ex Hbg. De direktreglerar också.
Nu blev min häst tyvärr inte friskare för det men jag har varit på fler kliniker så det kan man nog inte lasta Stenestad för precis.

De har vad jag förstår stor rutin på just ledproblem samt även på kirurgisidan.

har hört att man måste betala kontant? slipper man de om man ber om direktreglering?

Jag har varit i Stenestad och jag o min häst blev väldigt väl bemötta!!!
Jag betalade en liten del kontant, men det beror nog på hur försäkringen täcker...

Det står att de inte skickar fakturor utan vill ha kontant betalning.
Men eftersom jag fick en påminnelse så gör dom nog vissa undantag :angel:
Ring och prata med dom.
(det jobbigaste är att förstå språket :rofl: :rofl: )

jag har samma erfarenhet även fast en god vän rekommenderade mig denna klinik och de verkade kunniga till en början. efter 2 besök detta år för tandraspning har han bara blivit värre med att spotta ut färdigtuggat hö, och sist var jag inne pga hälta vilket de försöker spruta lite på måfå för att det ska gå över. ryggen gavs ingen större uppmärksamhet..skulle gärna vilja ta ut en kiropraktor eller eqiterapeut, men endast akupunktur täcks av försäkring eftersom "det andra" inte anses ge effekt enligt vetenskapen. eller rättare sagt det är inte vetenskapligt bevisat att det fungerar:( .

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 427
Senast: Zetly
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 094
Senast: animalasia
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 333
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka