hjälp,vad gör man???!!"

Fibusen

Trådstartare
sambon kom hem vid 16.30 i dag,och ser at det ligger en katt i trappuppgången,en kattunge på kanske 3-4 månader,tycker att det verkar vara lite konstigt,men eftersom det bor en riktig "kattgubbe" längst ner i huset,så trodde han att det var nån av hans katter som smitit ut... sen så skulle han och hämta mig vid sju i stallet,katten ligger fortfarande kvar,tar med sig den ner till gubben,eftersom den låg mitt i trappen,och den var svår att se,så han var rädd att nån skulle trampa på lilla sötisen...

men det var inte gubbens katt!! och ingen annans heller,iallafall inte i våran trappuppgång! :eek:

tyvär så kan vi inte ta in katten,pga att jag är jätteallergisk mot katt,plus att vi har en hund som är nyopererad (idag) och vill inte att han ska stressa upp sig med att han en katt inne...

ska snart springa runt och fråga alla ifall dom vet vems katt det är,det kommer ju bli kallt i trappuppgången i natt,och han är ssäkert hungrig! tänkte ställa ut lite vatten åt h*n iallafall,men har ingen mat.. bara hundmat,kan man ge det till en katt i så här lite akutfall?

och vad gör jag om det inte är nån som äger h*n,ringer till djurens vänner? hur länge bör man vänta med att ringa? tänkte om nån äger h*n,men som kanske inte är hemma ikväll/imorgon...

Sv: hjälp,vad gör man???!!"

sambon kom hem vid 16.30 i dag,och ser at det ligger en katt i trappuppgången,en kattunge på kanske 3-4 månader,tycker att det verkar vara lite konstigt,men eftersom det bor en riktig "kattgubbe" längst ner i huset,så trodde han att det var nån av hans katter som smitit ut... sen så skulle han och hämta mig vid sju i stallet,katten ligger fortfarande kvar,tar med sig den ner till gubben,eftersom den låg mitt i trappen,och den var svår att se,så han var rädd att nån skulle trampa på lilla sötisen...

men det var inte gubbens katt!! och ingen annans heller,iallafall inte i våran trappuppgång! :eek:

tyvär så kan vi inte ta in katten,pga att jag är jätteallergisk mot katt,plus att vi har en hund som är nyopererad (idag) och vill inte att han ska stressa upp sig med att han en katt inne...

ska snart springa runt och fråga alla ifall dom vet vems katt det är,det kommer ju bli kallt i trappuppgången i natt,och han är ssäkert hungrig! tänkte ställa ut lite vatten åt h*n iallafall,men har ingen mat.. bara hundmat,kan man ge det till en katt i så här lite akutfall?

och vad gör jag om det inte är nån som äger h*n,ringer till djurens vänner? hur länge bör man vänta med att ringa? tänkte om nån äger h*n,men som kanske inte är hemma ikväll/imorgon...

jag skulle bara ringa Djurens "vänner" i nödfall... De avlivar alla katter de får in.

Oj,vad synd att du är allergisk!!:(

Katter brukar ju klara sig rätt bra själva så man ska nog inte ha för bråttom att ta hand om dem om det inte märks att de inte mår bra.Finns det inget utrymme i huset som är lite uppvärmt där du kan ha den sålänge om den fryser?Du kan kanske sätta ut en annons och se om ägaren dyker upp?

Angående frågan om hundmat skulle jag tro att det går bra,testa det kan ju inte vara farligt iaf.

Hoppas verkligen att det löser sig med den lille kissen!:bump:

jag skulle bara ringa Djurens "vänner" i nödfall... De avlivar alla katter de får in.

Öhh??
Är det något särskillt just i borlänge eller vad?

Till trådskaparen:
Ring polisen och hör om den är saknad, och ring det lokala katthemmet, de kan nog fixa ett akuthem till lillmisse :)

ööhhh,va?!

det gör dom ju verkligen inte! här så tar det hand om dom,sen sätts dom ut för omplacering,känner en som jobbat där förut,och min kompis har även tagit en katt därifrån!

dom är jättetrevliga och snälla mot både djur och människor!

det varmaste stället är i trappuppgången,och om man har tur så håller det sig runt 10 plus,men nu när det är kallt ute så kan det bli 0 gradigt.. finns ingen värme i trappuppgången,utan är bara lite isolerad..

har ställt ut vatten och lite hundmat nu.. var ut och kikade till den nyss,och lyffte bort den från trappsteget till plan mark där h*n syns bättre,men h*n gick tillbaka och lade sig på trappsteget igen..:crazy:

tänk om nån ska gå ut sent/tidigt,och så hinner dom inte se att katten ligger där,och trampar på h*n...:eek:

har lagt ut en filt på plan mark brevid maten och vattnet,hoppas den lägger sig där sen..men jag tycker inte att den verakr må bra,tog tag och skulle stäla den upp för att se så att den inte var skadad,men den vill bara ligga ner.. men inget är brutet iallafall,den gick några steg utan problem,och kurrar när man klappar,och sen stryker den sig mot en,men sen lägger den sig ner lika fort igen..

den kanske har jätte ont nån stanns..:eek: :confused: :cry:

tycker du ska ringa polis eller katthem eller liknande ganska omgående... om någon letar efter kisse lär de antagligen höra av sig till polisen för att kolla om någon hittade den o hört av sig dit...

skulle jag gjort om nån av mina älsklingar var borta :crazy:

Om någon saknar den skulle jag ringa polisen först och främst och höra om de fått in någon efterlysning. Kan du inte lägga en filt i en gräll färg i trappen så att katten syns bättre?
Katter kan spinna om dem har ont också, låter lite skumt hur den beter sig. :(
Hur som helst så är inte hundmat farligt för katter, det innehåller bara inte tillräckligt med protein tror jag för att katter ska kunna äta det jämt.
Hoppas det ordnar sig! :bow: Till dig för att du bryr dig!

Kan ni inte fråga "kattgubben" om han kan ta in kattungen tills ni har hittat ägaren eller något katthem som kan ta hand om den?

Vad har du fått det ifrån? har vart på apu hos djrensvänner och dom avliva inet en katt dom fick in. Dom avlivar om katterna är hemskt sjuka och inet klarar sig.

Hejsan!
Hur har det gått med lillkissen? Nytt hem, försvunnit ???
Håller tummarna för att det gått bra och att den fått hem..
stackars liten... :cry:

Till trådskaparen:
Ring polisen och hör om den är saknad, och ring det lokala katthemmet, de kan nog fixa ett akuthem till lillmisse :)[/QUOTE]

säger desamma :bow:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 947
Senast: Sol
·
Hästvård Jag är fruktansvärt missnöjd med "min" veterinärs insats på min häst och överväger starkt att bestrida fakturan då denna egentligen...
Svar
16
· Visningar
5 808
Senast: Sar24BB66
·
Övr. Katt En i stallet hörde idag en kattunge jama o klättra inne i en vägg i ett gammalt förrådd vid stallet. Vi letade efter hål eller...
Svar
5
· Visningar
1 683
Senast: CeciliaT
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 638
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama