HJÄLP!? Vad är det här?

Caoimhe

Trådstartare
CZ1rRm0VAAAF8FH.jpg

Ser ut som en leverfläck en bit ovanför ögat. Jag har aldrig sett den förut och tror att den är nyligen uppkommen? Katten ifråga är 6 månader gammal. Inga andra katter i hushållet, så det är inget sår från någon klo.

:(

CZ1rRm0VAAAF8FH.jpg

Ser ut som en leverfläck en bit ovanför ögat. Jag har aldrig sett den förut och tror att den är nyligen uppkommen? Katten ifråga är 6 månader gammal. Inga andra katter i hushållet, så det är inget sår från någon klo.

:(

Kan det vara en hårsäck med skräp i? Typ pormask ? Mammas kat har haft något som likar den fläcken på bilden. Den kan man tömma eller ta bort hela hårsäcken. Rek ta bort hårsäcken om det är det för det kom åter på mammas katt.
Med vänlig hälsning Pudlan
Mvh
Pudlan

Kan det vara en hårsäck med skräp i? Typ pormask ? Mammas kat har haft något som likar den fläcken på bilden. Den kan man tömma eller ta bort hela hårsäcken. Rek ta bort hårsäcken om det är det för det kom åter på mammas katt.
Med vänlig hälsning Pudlan
Mvh
Pudlan
Tack för ditt svar!
Hur tömmer man/tar man bort en hårsäck? Kanske är bäst att överlåta det till vet när jag kastrerar henne.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
928
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger...
2
Svar
27
· Visningar
1 964
Senast: Flavor
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
959
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka