Hjälp -unghäst som matvägrar!

Poison-heart

Trådstartare
Har skrivit tidare om ämnet och nu är jag tillbaka:
Har ett 10 månaderssto som normalt sett äter ca 1 kg krafft groov pellets om dagen. Hon har ätit med långa tänder det senaste, men efter att vi börjat ta ut dom dygnet runt (påskafton) har hon vägrat allt! Hon äter hä och gräs, men hon vill ikke ha kraftfoder. Jag har provat müsli, uppblött pellets, riven morot och andra saker som tänaks kan, men hon är inte lättlurad. Vad ska jag göra? Vill inte riskera att hon får näringsbrist :S Hon är ju trots allt i en ålder där hon växer väldigt mycket.

Sv: Hjälp -unghäst som matvägrar!

Ge henne fritt med hö då? Kanske är så att näringsvärdena i höet räcker om hon äter tillräckligt mycket? Har du testat med betfor eller melass? :)

Nej betfor har jag inte provat. Kan det vara så att hon vill äta det ifall jag blandar i betfor kanske?

Ja betfor är ju sött och gott :) Kan ju vara så att hon är en av de hästar som vill ha sin mat lite "söligare" :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Känner till en häst med följande problem: Hästen är rätt så tunn över hela kroppen, dvs revbenen syns och dåligt med muskler...
Svar
15
· Visningar
1 877
Senast: Cut3Leo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka