Hjälp/Tips!!ev dräktig hona

neve

Trådstartare
Hej!
Har en liten honkatt som flyttade in hos mig för ca 2 veckor sedan. Då var hon aningens mager o utsvulten. Då hon strukit runt stallet i flera timmar fick hon komma "in" till hästarna och fick mat. Efter att ha ringt till polis, lokala katt"hemmet", besökt veterinär och inte hittat någon efterlysning/märkning på henne har hon helt enkelt fått flytta in i stallet då jag ändå inte har någon stallkatt. So far so good, tanken var att hon skulle kastreras inom en snar framtid, om ingen hört av sig. Har lämnat beskrivning o tel nr på samtliga kontaktade ställen ,samt satt upp lappar i lite mataffärer och på Granngåren.

Men redan när jag var hos vet med henne för att kolla om hon var chippad, så fick jag en liten misstanke, då "sköterskan" som kollade henne sa att hon är lite svullen över buken. SkKall tilläga att hon enligt egen utsago inte var så duktigt på katter... Jag avmaskade, med Drontal(tror jag det heter), som skall ta de flesta masksorter, men hon formligen slänger i sig mat och magen, bara magen, växer markant...Så min lilla misstanke om att hon är dräktig växer...Men man ser ingen skillnad på tuttarna?

HJÄLP! Hur VET man hur det ligger till, utan att lägga ned alltför mkt pengar, då jag utgår från att ett ul kostar minst 500??? Ngn som vet? Vad skall man tänka på? Klarar hon överhuvudtaget el rättare sagt ungarna sig i stallet? Det är inte många grader varmare där än ute. Eller måste jag ta in henne? Vill helst inte göra det då jag har två andra katter inne... Skall tillägga att jag har haft katt hela livet, men aldrig fått ungar...

Sedan vet någon när hon räknas som min? Är hon nu dräktig känns det kanske som man bör försäkra henne, utifall ngt händer...

F-n vad struligt allt känns nu, har ingen lust alls med ungar, för att vara ärlig...EN stallkatt, ja det kändes ok att ta på sig, och hon är ju väldigt mysig:love:, men en "förlossning" med det ansvaret o små tissar känns inte alls särskilt lockande..:crazy:

Ja, som sagt HJÄLP och Tips mottages tacksamt!
 
Sv: Hjälp/Tips!!ev dräktig hona

Ring veterinären bums, och kastrera henne med tissarna i magen.
Det är det snällaste du kan göra, mot både katten och dig.

Det blir dyrare i längden att ev snitta, och kanske flaskmata en kull på fem kattungar och de äter mat för samma belopp rätt omgående..
Inte för att skrämmas, men man ska alltid tänka västa cenario...
Så bums iväg ock kastrera!:laugh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 044
Senast: tott
·
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 036
Senast: Emine
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 221
Senast: regina11
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 800
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17
  • Regler sportkörning

Omröstningar

Tillbaka
Upp