Hjälp!Sparkar med bakbenen!

M

Moja

Hejsan, När jag borstar och sadlar så sparkar min ponny med bakbenen. Han gör det aldrig annars. Han sparkar aldrig på mig men han sparkar ju och jag vill få honom att sluta eftersom tillslut kanske något olyckligt händer.
Hur ska jag göra för att få honom sluta?
;)

Sv: Hjälp!Sparkar med bakbenen!

han kan ju ha ont någonstans!! sadeln kanske inte passar så bra längre. sparkar han när du borstar hela honom eller på just ett ställe?? jag skulle nog tro att han har ont ngn stans..

Ja jag vet inte, när jag borstar på rumpan så sparkar han med bakbenen och när jag borstar på halsen och så, så sparkar han med frambenen. Han kanske helt enkelt inte tycker det är skönt att bli borstad?
Men kan man ändå inte få bort sparkandet med benen?:rofl:

Kittlig?? För hård eller för mjuk borste??? Min häst är superkänslig och gillar inte hårda borstar, då visar han missnöje...

men du skrev att han aldrig gjort det annars, så jag skulle direkt börja kolla om han har ont.. eftersom de inte kan prata så är ju det ett sätt att säga till... han kan ha träningsvärk, sträckt sig eller vad som helst.. kanske en kiropraktor behöver komma ut eller ja, vad som helst..

annars är det väl bara att försöka säga nej och ändå fortsätta borsta tills han ger sej...:)

okej tack! Jag testade att borsta mjukare idag och det gick mycket bättre!
Under magen verkar han vara kittlig,
Klämde på honom lite o så men märkte inte av att han hade ont eller något

Ja, jag är nästan helt säker på att den är utprovad. Köpte ponnyn i April så det är dom förra ägarna som köpt sadeln.
Ska höra med dom

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 969
Senast: Sel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 580
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 698
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama