S
Sofi och Milla
Jag har ett jätteproblem! Min medryttarhäst är 13 år, hon är en fd travhäst (nordsvensk) Tyvärr har hon inte blivit så mycket riden på senaste tiden så pass mycket som hon behver. Jag tog initiativet att söka en tredje part som kan rida henne, så det blir jag ägaren och en tredje människa förhoppningsvis. MEN stora problemet med pärlan är att sadeln åker till höger hela tiden medans man rider. Nu vet jag att många kommer yrka på felpassande sadel, men så är inte fallet. Första 2 sadlarna prövade jag ut själv på henne de sista två sadlarna har en riktig sadelmakare prövat fram. Hon har en westernsadel och en allround sadel. Alltså måste det ju avra hästen det är "fel" på och inte sadlarna....och vad sjutton gör man åt det? Som sagt det kan ju inte vara hälsosamt att man hela tiden får hoppa av henne för att rätta till sadeln som åker på snedden hela hela tiden. Jag är ingen expert, men antar att hon själv är väldigt sned i kroppen. Men nu går jag bet på vad man ska göra....så ös på med råd alla erfarna, jag behöver verkligen hjälp!