Hjälp snarast...please! Bygga upp..nödlösning

lakrits

Trådstartare
Jag har fått låna en sadel till tävlingen på söndag men den lutar lite för mycket framåt. Den ligger inte an någonstans eller klämmer men lite för vid.
Kan man på något sätt bygga upp den med något annat än en built up pad...som en liten nödlösning?

Sv: Hjälp snarast...please! Bygga upp..nödlösning

Går ju att bygga upp den med vad som helst. En ihopvikt filt, handduk, trasmatta osv osv. Dölj det sedan med en fin sadelfilt:idea: .

Kan man bara bygga upp den fram eller måste det vara jämt under hela sadeln?

Jag brukar använder en handduk och det ska ligger precis bakom skulderbladerna (så att de är fria). Om du behöver mycket, det är bättre att trappa/omlott up de så att det finns ingen raka kanter som kan ger ett "vass" tryck punkt.

Lycka till på söndag!:banana: :banana:

Kan man använda sig av en engelsk sadelpad? En sådan där i teddy?
Att lägga på tvären under?

Har du ett gammalt liggunderlägg, (sånt man hade när man var ung och brukade tälta) kan du klippa till ett sådant! dom är i samma material som en del sadelunderlägg till engelska sadlar!

Ska själv göra det idag!

Men om man lägger något som ligger under hela sadeln...då bygger man väl upp hela? Blir det inte samma framåtlut ändå?

Lakrits...något trögfattad.

Du kan klippa till en bit liggunderlag och bara lägga det framtill, där det behövs. Lägger du liggunderlagsbiten mellan sadeln och paden så borde det inte vara risk för att det blir en "kant". Om du lägger det under hela sadeln så lyfter du ju upp hela, och det var väl inte det du ville?

Tack för hjälpen alla.....det löste sig bra. Använde mig av en vikt handduk.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 489
Senast: ako
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 996
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 387
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka