Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken klinik åkte du till? Tänkte bara så att det inte var mantorp för de har inget vidare gott rykte. De klarar väl enklare saker men om det är nåt sånt där skulle jag utan tvekan dra iväg till Strömsholm eller något annat större och mer välkänt djursjukhus.
fast nu tävlas han ju inte! och tränas inte ens varannan dag liksom! så varför skulle jag ge kraftfoder? finns ingen anledning i världen!
han har som mest fått 1 kg havre, och var så jävla pigg så det fanns inte, han är lydig så det händer ju ingenting, mer än att han springer som satan i hagen = han går ner i vikt ännu mer.
jag har aldrig haft sjuka hästar förutom en som var ganska enkel och blev utdömd på mantorp. så därför vet jag inte så många kliniker.
angående mantorp så vet jag vad de går för, haft praktik där, skulle aldrig lämna in en häst för OP där, men enklare saker kan jag lämna där och då väljer jag veterinär med omsorg! och jag konsulterar alltid min distriktare om vad de kom fram till. och ibland 1 vet till.
jag funderar på strömsholm... men.. om de inte heller hittar nåt, tar försäkringen det ändå? för jag gissar på att det blir många tusenlappar och jag är arbetslös för tillfället... jag kan ju alltid låna pengar av morsan... men... det är ju inte så roligt! men måste ja så måste jag ju...
Min arabtjej har haft exakt det du beskriver,
låter precis som hennes första symptom för borelian vi behandla första gången.
Fick inte heller direkt svar, gjorde först tester/blodprov på mantorp + röngten,
sen med distriktveterinären och sen med en privat.
Det var med den privata vi fick svar att det var borelia.
Hon magrade också av jätte mycket och var svår att få i hull.
Satte inga muskler och var allmänt seg, detta ändrades fort efter behandlingen.
Symptomen var starkare än vad svaren på blodproverna var,
men när vi kom till den gräns att vi höll på att ge upp fick vi svar.
Ang. kraftfodret känner jag igen det där på min fröken.
Hon är jätte känslig och skulle nog helt enkelt slippa havre om det nu var ett val.
Efter att vi behandla henne började vi fodra med musli som egentligen var till för min unghäst.
Har aldrig haft så fint hull som hon har med detta och det märktes otrolig skillnad,
tidigare var hon stirrig och orolig i kroppen.
Kan verkligen rekommendera att testa det.
det är väldigt ont om hö häromkring... och den bonden jag köper hö av nu är bäst! han är trevlig, svarar alltid, har bra service, jag får alltid pengarna tillbaka om några balar är mögliga/damiga osv osv... nu köper jag hö 1 gång i månaden ungefär... jaag skulle ju kunna höra om han har nåt annat hö.... för det borde han ju nästan ha.
det jag menade med min fråga är hur du kan avgöra om min häst är bra på distans om du inte ens har sett honom, så hur kan du avgöra det? jag personligen vet ju vad jag tycker... jag tycker det är roligt att få komplimanger om min häst, men jag vill gärna veta vad du grunnar dem på
jag är inte van att få komplimanger över honom... har alltid haft nån snyggare och mer personlig häst så han hamnar lätt lite i bakgrunden...
jaha då har vetten varit här... vi bedövade ländryggen och han blev mkt bättre, men han är väldigt spänd i rumpan fortfarande... så vi bestämde oss för att behandla rumpan med div saker, och jag ska även spruta honom med kortison varannan dag, det för att få bort muskel sakerna, för det går inte riktigt säga vad som är vad liksom. blir han inte mkt bättre av detta så ska vi röntga ryggen och bakknäna, hon ville inte bedöva dem idag då man var tvungen att vara 1 person till, annars var det en stor säkerhetsrisk...
så vi får se vart detta leder oss... jag själv gissar på att vi kommer att få röntga honom, vart vi hamnar sen vet jag inte...