Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja du, kolla upp detta men jag tror det är en slamkrypare och det är därför du anar oråd. Enskild firma har inget eget kapital. Allt skattas varje år.Har en uppgift som är så här:
En ägare som vill ha 8% ränta kapitalet som satsats i företaget, det förmodar jag är det egna kapitalet, är en enskild firma
Egna kapitalet 280.000kr
Lägger man bara till det under egna uttag?
Det borde vara så att ägaren vill ha en vinst i bolaget på 8%. Ska det vara före eller efter skatt?Har en uppgift som är så här:
En ägare som vill ha 8% ränta kapitalet som satsats i företaget, det förmodar jag är det egna kapitalet, är en enskild firma
Egna kapitalet 280.000kr
Har en uppgift som är så här:
Egna kapitalet 280.000kr
Ja du, kolla upp detta men jag tror det är en slamkrypare och det är därför du anar oråd. Enskild firma har inget eget kapital. Allt skattas varje år.
Jag tror att Detta var den förändring Alliansen ville genomföra att man kunde göra periodiceringsavsättningar , typ skogskonto , på enskild firma.
OBS!!! Jag är på lite djupt vatten. Annars måtte det väl vara vanlig procenträkning, eller? OBS jag vet inte riktigt är på djupt vatten.