hjälp!!!!!! problem med katten!!!!!

L

lotus1

jag har en 8 år gammal perser(världens snällaste). men det är tyvärr bara problem med honom. han kom till mig för 4 år sen. jag har aldrig sett en hemskare katt. ögoninflammation,öroninflammation. mjällig päls,, där det nu var någon päls kvar. och tovig. njurproblem pga att han hade fått för lite vätska hos förra ägaren. han var dessutom mycket rädd. nu till problemet. han hoppar upp och ner i vikten., trots att han får samma mat (torrfoder för katter med njurproblem). han får fri tillgång ( ja, jag vet att man ska ge ett antal dl/dag och inte mer, har provat det men det funkade inte). han är regelbundet avmaskad, vaccinerad. han har blank päls, pigga ögon(dom rinner lite, men det gör det hos perser med trångt mellan nos, ögon. han äter med god aptit t,ex leverpastej, lite smör, 1 ägg/v, och torrfodret. varför hoppar han då upp och ner i vikt?. ena dagen fin i vikt en vecka senare har han fet päls och är på väg ner i vikt(igen). . han är ingen ensam katt, han har 3 kompisar, (ingen av dom är dum vid honom), han går ut och in som han vill, (vill helst vara inne). snälla någon hjälp!!!!! (har frågat veterinär men fick ingen hjälp där, dom sa bara att han skulle ha fet mat( det får han,i måttlig mängd).:confused:
 
Sv: hjälp!!!!!! problem med katten!!!!!

Hur mycket skiljer det i vikt när han går upp o ner i vikten? Det är inte så att de andra katterna "tjuväter" av hans mat? Ändrar pälsens
kvalite´ om han är ute resp.inne? Har själv två perserkatter som är väldigt torra och statiska i pälsen av inomhusluften för tillfället.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 336
Senast: Keb71
·
  • Artikel Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
505
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 215
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 661
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp