hjälp.. Pannband *BILD*

Sv: hjälp.. Pannband *BILD*

just dom där två på bilderna tror jag faktiskt är vanliga. men lite större o mkt välsmorda, så dom lagt sig ned.
men Otto Schumacher har nedåt vinklade. kolla i andra träns trådar.
eller snacka med ridsportbutik o be de beställa hem. schumacher pannband kostar ca 800-900 kr.

just dom där två på bilderna tror jag faktiskt är vanliga. men lite större o mkt välsmorda, så dom lagt sig ned.
men Otto Schumacher har nedåt vinklade. kolla i andra träns trådar.
eller snacka med ridsportbutik o be de beställa hem. schumacher pannband kostar ca 800-900 kr.

Tack så jättemkt :)

Här är ett sånt Schumacher-pannband som remmis nämnde :) :

januari060.jpg

Finns även i denna färgen:
http://i40.photobucket.com/albums/e231/Victovie/januari046.jpg

På annan häst:
http://i40.photobucket.com/albums/e231/Victovie/Album%204/januari230.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e231/Victovie/Album%204/januari227.jpg

Hittade mitt i skåne i en mindre ridsportaffär och kostade ca 850kr :bump:

åhh ska det vara strass på dressyrhästar? Personligen föredrar jag döberts rundsydda med wide nosgrimma...

jag föredrar rundsydda lr bara vanliga pannband i dressyren.. läder ska det vara rakt igenom.

Men dom var fina dom som är på bild i tråden

åhh ska det vara strass på dressyrhästar? Personligen föredrar jag döberts rundsydda med wide nosgrimma...

Det är rätt blandat,men det blir allt vanligare o vanligare:) . På vissa hästar är det supersnyggt medan jag inte skulle sätta det på min lilla ponny - han är liksom för söt + mkt utstrålning, för att ha ett strass. Passar bäst i helfärgade(helsvart/helbrunt) träns.

Min storhäst är helt utan tecken i ansiktet och då är det jättefint med strasspannband så det lyser upp lite=)

Åh gud så otroligt snyggt det översta nedåt vinklade var! :love: :love:

Du vet ingenstans man kan hitta ett sådan på internet ? Jag bor i piteå och i denna håla finns endast granngården ;)
Så internet är enda sättet för mig.

Vad heter modellen om man ska googla? :)

ojoj... Finns en tråd nånstans på buke där en person hittade en sida med pannbanden på, men kan inte komma på vilken... Se om jag hittar mitt inlägg i den tråden :p .
Det är ett Otto Schumacher :) , men vet inte om själva modellen heter något...

man kan ringa viken ridsportbutik som helst, förutsatt att dom använder OS som leverantör, och be dom beställa hem. sen kan man be dom skick det hem till sig mot betalning!!!!

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
588
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 759
Senast: Lillefrun
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Gravid som "äldre"
  • Hiss eller diss - del 6