ishmanda
Trådstartare
Red Annie i går. Hon gick ok de första 30min sen började hon bete sig jätte konstigt, huvudet i vädret och helt okontaktbar. Hoppade av och longerade henne, då gick hon jätte bra, hoppade upp igen och samma visa igen. Bestämde mig för att ge upp, hon kändes inte ok något var fel. Skrittade av henne och tog sen av sadeln och ja något var fel. Hon hade jätte ont i ländryggen. Har inte kännts hundra de senaste veckorna, stel och har satt sig på tävren hela tiden, men det konstiga är att hon inte reagerade innan i ryggen. Borstade henne rätt hårt över ländryggen innan ridningen och ingen reaktion och sadeln hade legat helt stilla.
Smörjde henne med arnikatiniktur och la på henne ett bommulstäcke. Var och kände på henne i morse och inte så ont som i går men fortfarande öm.
Ahh blir så trött, men det kan ju förklara en del av problemen jajg haft med henne.
Hon får vila fram till måndag och är hon inte bättre då ringer jag Huntely och bokar en tid för en ordentlig genomgång av ryggen.
Har ni varit med om något liknande?
Och vad har det varit då?
vad ska jag tänka på nu innan jag åker i väg med henne???
Snälla hjälp mig, tycker inte om att hon har ont i ryggen.
Smörjde henne med arnikatiniktur och la på henne ett bommulstäcke. Var och kände på henne i morse och inte så ont som i går men fortfarande öm.
Ahh blir så trött, men det kan ju förklara en del av problemen jajg haft med henne.
Hon får vila fram till måndag och är hon inte bättre då ringer jag Huntely och bokar en tid för en ordentlig genomgång av ryggen.
Har ni varit med om något liknande?
Och vad har det varit då?
vad ska jag tänka på nu innan jag åker i väg med henne???
Snälla hjälp mig, tycker inte om att hon har ont i ryggen.