Hjälp önskas

Sv: Hjälp önskas

Ok blötmat har han som sagt fri tillgång till här hemma är whiskas kattungefoder.
Men tycker du att Mjau är bättre så köper jag det och ger honom.

Jag vet faktiskt inte vad exakt det är i Whiskas. Kolla innehållsförteckningen: den ska vara fri från grönsaker/spannmål.

Glömde...
Magen fungerar bra och avföringen ser bra ut.
Torrfoder har jag inte gett honom något då han inte vill dricka i vattenskålen.

Då tycker jag du fortsätter med det, med lite (osaltat) smör och äggula som sagt :)
Du kan ju introducera Mjau eller Bozita sen, bra mat till bättre pris ;)

Gjorde en liten jämförelse.
Sparven (till vänster) är mönstrad. Som vi ser är han helt vit runt nosen.
På bilderna tycker jag Tusse ser ut vara lite mer ljusröd. Vita runt ögonen är ofta spökmönstrade röda i späd ålder, det mörknar sedan.

compare.jpg

Ja, mina (eller den ena) var också vit runt ögonen som yngre, fast inget vitt på nosen eller på kanten runt öronen.

Det är svårt med de röda om man har en av varje som föräldrar ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
476
Senast: Blyger
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
800
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 539
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar