Hjälp om allergi.

L

Louysa

Jag har en bladras som på senaste tiden har börjat klia sig oerhört mycket. Eller det hela började väl i höstas när vi bytte foder, men fodret hade hon ätit för, man kan säga att vi bytte tillbaka till ett gammalt foder. samtidigt som vi gjorde det skaffade vi en katt. Nu undrar jag, KAN HUNDAR VARA ALLERGISKA MOT KATTER? :confused: känns så hemskt att behöva lämna bort katten till en ny familj, för den hon kom ifrån hade slängt ut henne. Tacksam för snabba svar :)
 
Sv: Hjälp om allergi.

Jag har en bladras som på senaste tiden har börjat klia sig oerhört mycket. Eller det hela började väl i höstas när vi bytte foder, men fodret hade hon ätit för, man kan säga att vi bytte tillbaka till ett gammalt foder. samtidigt som vi gjorde det skaffade vi en katt. Nu undrar jag, KAN HUNDAR VARA ALLERGISKA MOT KATTER? :confused: känns så hemskt att behöva lämna bort katten till en ny familj, för den hon kom ifrån hade slängt ut henne. Tacksam för snabba svar :)
Jag har svårt att tro att hon skulle vara allergisk mot katten. Jag tror snarare att det är protein innehållet i fodrena som skiljer sig ifrån varandra och att det är det hon reagerar på. Gjorde nämligen precis samma sak med min tik i höstas. :crazy: Hon får ett väldigt "lätt" foder på sommaren eftesom hon helt enkelt tycker att det är för varmt för att röra sig! = Lat!!! Tänkte inte på protein skillnaden då jag bytte tillbaka till det gamla fodret igen... :o
 
Sv: Hjälp om allergi.

Just nu äter hon d/z vi bytte till ett foder hundar inte kan reagera på. vi pratade med veterinären som gav oss det här fodret och han sa att hon skulle äta det i åtta veckor. så vi har nyss bytt igen om man säger så. Vi har tagit blodprov men svaret har inte kommit änu, vi testade mot kvalster.. Men vi tänkte ju på katten också. Är det ingen som vet, kan de vara allergiska? :crazy:
 
Sv: Hjälp om allergi.

Hon har alltså inte ätit specialfodret så länge? Jag tycker att du ska ge specialfodret minst så länge som vet sa, alltså åtta veckor.

Ger ni henne något annat? Hundgodis tex?
 
Sv: Hjälp om allergi.

neej, eller morötter. ist för tugg ben. och riskakor ist för godis. vet sa det..
 
Sv: Hjälp om allergi.

Just nu äter hon d/z vi bytte till ett foder hundar inte kan reagera på. vi pratade med veterinären som gav oss det här fodret och han sa att hon skulle äta det i åtta veckor. så vi har nyss bytt igen om man säger så. Vi har tagit blodprov men svaret har inte kommit änu, vi testade mot kvalster.. Men vi tänkte ju på katten också. Är det ingen som vet, kan de vara allergiska? :crazy:

Inte för att jag vill smutskasta veterinär kåren men inte är de särskilt duktig vad det gäller foder... Är det möjligtvis Hypo allergenic el nått sånt fodret heter? De foder som säljs hos vet är bara skit! De foder de har här uppe i alla fall. Innehåller mest betfor, ris och majs! Deras diabetes foder är betfor baserade! Prata med en husdjurs agronom istället. En kompis har gett ett sånt där special foder (snor dyrt) för allergi hundar och den enda skillnaden på hunden blev bara att den blev fet. Problemen var kvar...
 
Sv: Hjälp om allergi.

Hundar kan visst vara allergiska mot katter, min ena hund är känslig mot katt, dock inte allergisk.

Gör en allergiutredning så vet du säkert.

//E
 
Sv: Hjälp om allergi.

Ja, hundar kan vara allergiska mot katter och tvärtom tyvärr.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 654
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 319
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp