Hjälp!? Namnändring på jordbruksverkets papper?

L

Loexab

Ska skicka in papper på min nya hund till jordbruksverket.
Där har ägaren skrivit namnet på valpen såklart..

Men, hunden ska inte ha uppfödarens namn. Så jag strök över namnet uppfödaren valt
(målade över rutorna med bläckpennan helt)
på jordbruksverkets papper och sen skrev jag namnet jag vill hon ska ha.

Kom på nu, kan man ha så? Kan jag ens stryka över ägarens namn och sen låta det vara en tom rad mellan dem överstrykna raderna sen skriva namnet jag vill ha. Hon är ju chipmärkt.. påverkas det?

Har lite panik nu, har jag förstört hela pappret?

:confused:

Sv: Hjälp!? Namnändring på jordbruksverkets papper?

Du kan göra ägarbytet via Jordbruksverkets hemsida också! Det gjorde jag, jag valde att bara regga henne med tilltalsnamn där.

Oh.. ett snabbt svar :)

Men nu har jag redan strykit över uppfödarens namn på pappret.. och skrivit dit mitt valda namn med ett tomt mellanrum efter det jag strykit över.. ska jag låta mitt valda namn vara kvar då eller måste jag stryka över mitt valda namn igen och skriva uppfödarens namn endå? *Yr i skallen*

Oh.. ett snabbt svar :)

Men nu har jag redan strykit över uppfödarens namn på pappret.. och skrivit dit mitt valda namn med ett tomt mellanrum efter det jag strykit över.. ska jag låta mitt valda namn vara kvar då eller måste jag stryka över mitt valda namn igen och skriva uppfödarens namn endå? *Yr i skallen*

Kivina, förlåt. Jag läste ditt inlägg helt fel. Läste om det efter jag postat inlägget ovan :o Jag ska inte sitta vid datorn när jag är trött. Jag reggade nu via hemsidan som du gjort. Var ju hur lätt som helst :o

Nu så slipper "JBV" mina kluddiga papper :angel:

Bombar min egen tråd, skrev "DJURKLINIKEN I FARSTA CENTRUM" som märkare. Det stod att man kunde skriva namn på vet. eller djursjukhus osv. Det borde väl funka?

Jag blir överorolig när jag sysslar med viktiga papper :angel:

Du kan kalla hunden vad du vill men i stamtavlan kommer hunden alltid att ha det namn som uppfödaren gett den.

Bombar min egen tråd, skrev "DJURKLINIKEN I FARSTA CENTRUM" som märkare. Det stod att man kunde skriva namn på vet. eller djursjukhus osv. Det borde väl funka?

Jag blir överorolig när jag sysslar med viktiga papper :angel:
Det ska fungera, båda mina omplaceringar hade jag ingen aning om vem som märkte så lämnade bara den rutan tom. Inga problem med det heller. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 196
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 606
Senast: iNHALE
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 569
Senast: dobbis
·
Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
2 096
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka