hjälp, mitt föl är tjockt!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Philomena
  • Startdatum Startdatum
P

Philomena

mitt stoföl som nu är 8 månader är tjockt och det har hon varit sedan hon var liten, alltså hon var "tjock" innan hon lämnade mamman, jag trodde det skulle jämna ut sig men det har det inte gjort! hennes revben känns knapt, man får verkligen anstränga sig för att finna dem.
så hur ska jag bära mig åt? är det farligt när fölen är tjocka?

Är du säker på att det inte är tjock vinterpäls som spelar dig ett spratt? Inte alltid man kan känna revbenen då. Och så ser de ju verkligen tjocka ut. Du har säkert redan tänkt på den faktorn och då hoppas jag du ursäktar min fråga!

Vad ger du henne för foder nu? Hur mycket etc? Frågan kanske passar bättre på Foder-forumet!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
547
Senast: CaisaCax
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024