hjälp missbildad kattungeeller förtidig?

B

black_famous

min katt har haft verkar till och från sedan 23.00 i går kväll och nu vid 13.40 sätter verkarna igång och en lite katunge kommer ut... men den är inte som den ska. har ingen päls väldigt liten och är inte speciellt utvecklad i ansiktet.
pratade med vet ang att den fortfarande satt fats i mamman med själva magen, fortfarande efter 30 min de sa då att jag skulle lirka ut den i takt med verkarna. vilket jag gjorde och den kom ut.

nu till problemet hon har slutat krysta och moderkakan har hon ej fått ut, vad ska jag göra? är det bara till och vänta på att verkarna sätter igång igen?

finns det någon mer som varit med om missbildade katter eller förtidigt födda?

tacksam för svar mvh

Sv: hjälp missbildad kattungeeller förtidig?

För tidigt födda kattungar saknar i regel päls och har underutvecklade lungor så de brukar inte klara sig. Angående moderkakan vet jag faktiskt inte hur länge du vågar vänta, men det kan ju gå timmar mellan att ungarna kommer så du behöver nog inte ta henne till veterinär än.

Håller med A_K_N, ring vetrinären. Varför gör man inte det istället för att skriva på nätet ????

som det stod har jag pratat med vet, ringt flera gånger. men får inte svar på detta med moderkakan och därför frågar jag här för o se om någon vet.
plus att jag vill veta om med varit med om något liknande!

så har du inget vettigt o komma med så snälla lägg dig inte i tack

Jodå, jag har mycket vettigt att komma med. Och det som får mig att bli sur är att folk INTE kan konsultera andra veterinärer eller åka in. Men sitt du här på nätet om du vill.

Ge henne något för att hon ska få upp energin. Lite druvsocker och en rå äggula t.ex.

Jodå, jag har mycket vettigt att komma med. Och det som får mig att bli sur är att folk INTE kan konsultera andra veterinärer eller åka in. Men sitt du här på nätet om du vill.

Veterinär har ju konsulterats. :smirk: Kanske önskades råd av någon erfaren uppfödare?

Veterinär har ju konsulterats. :smirk:

Men inte i frågan om det TS undrar om :angel:

black_famous skrev:
pratade med vet ang att den fortfarande satt fats i mamman med själva magen, fortfarande efter 30 min de sa då att jag skulle lirka ut den i takt med verkarna. vilket jag gjorde och den kom ut.

nu till problemet hon har slutat krysta och moderkakan har hon ej fått ut, vad ska jag göra? är det bara till och vänta på att verkarna sätter igång igen?

Hur gick det för dej?

jo det har gått bra tyvärr blev det inga levande kattungar, då ingen utavdom var färdig utveklade.:cry: det tog 9 timmar mellan förast och andra ungen.
fick även veta igår att det här med moderkakan inte var någon fara den kan komma med andra tredje eller fjärde ungen absolut ingen fara.

Vad trist, men tyvärr är det sådant som händer. :(

Vi har också haft en katta som fick prematura bebisar. De hade visserligen päls, men den var helt annorlunda än färdiga kattungars päls. De dog efter några dygn av intensiv skötsel av gårdsfolket.

Liknande trådar

Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 301
Senast: Bleuh
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
0
· Visningar
1 022
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 490
Senast: Marvin
·
Hästvård Ja, rubriken säger det mesta ;) Jag är djupt oroad över min ena pålle som inte känns hundra fräsch :( Bakgrund: Hästen är ett...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 080
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar