Hjälp! Min pappa fyller 80

tott

Trådstartare
Min pappa fyller 80 om några veckor och jag och min syster klurar på en bra present. Då vår matintresserade mamma fyllde 80 fick hon som present att bjuda hem några vänner och så betalade vi för en kock som kom hem och fixade till en 3 rätters middag. Hon blev rörd till tårar och uppskattade presenten till max.
Nu är det pappas tur. Han är pigg och glad och på gång, spelar golf och gillar båtar och skärgård (har ingen båt). Mamma och pappa bor i en radhuslägenhet och de har, som de flesta i den åldern, "allt" de behöver.
Vad tusan ska vi köpa? Det får kosta ca 2000 kr.
 
Min pappa fyller 80 om några veckor och jag och min syster klurar på en bra present. Då vår matintresserade mamma fyllde 80 fick hon som present att bjuda hem några vänner och så betalade vi för en kock som kom hem och fixade till en 3 rätters middag. Hon blev rörd till tårar och uppskattade presenten till max.
Nu är det pappas tur. Han är pigg och glad och på gång, spelar golf och gillar båtar och skärgård (har ingen båt). Mamma och pappa bor i en radhuslägenhet och de har, som de flesta i den åldern, "allt" de behöver.
Vad tusan ska vi köpa? Det får kosta ca 2000 kr.
Nu slänger jag fram ett förslag utan att ha koll på priset men finns det inga båtturer i skärgården?
 
Nu slänger jag fram ett förslag utan att ha koll på priset men finns det inga båtturer i skärgården?

Tänkte precis samma men beror väl på var man boroch hur sugen man är som 80-åring att ut och resa "i dessa tider".

Sandhamn är :love: om det inte är för långt....

Nu är min pappa yngre men jag har tidigare år givit honom en års-prenumereration på nån tidning/tidsskrift han gillar :)
(Och vid självaste födelsedagen köpt senaste numret, ett par trisslotter, en flaska vin eller en påse färska skaldjur osv... gjort en lite alltiallo present av hans favoriter)
 
Jag tänkte att du kunde ge presenten nu men skjuta upp själva resan till nästa år eller något.
Alltså, rent spontant så känns det som ett vågspel med en 80-åring. De har väl levt så länge att man kanske ska unna dem att njuta av sin present när den ges, för med stigande ålder ökar ju också risken att de faktiskt inte längre finns med oss om man planerar något alltför långt framåt i tiden.

Till ts, någon form av upplevelse är väl trevligt. Något lär det ju finnas som funkar att göra även för person i riskgrupp. Men, jag har för dålig fantasi för att komma på något.
 
Alltså, rent spontant så känns det som ett vågspel med en 80-åring. De har väl levt så länge att man kanske ska unna dem att njuta av sin present när den ges, för med stigande ålder ökar ju också risken att de faktiskt inte längre finns med oss om man planerar något alltför långt framåt i tiden.

Till ts, någon form av upplevelse är väl trevligt. Något lär det ju finnas som funkar att göra även för person i riskgrupp. Men, jag har för dålig fantasi för att komma på något.
Tänker likadant - att det nog är bäst att ge någonting som han kan njuta av nu. Finns inga garantier för att han är i skick eller ens lever nästa år, även om det ser lovande ut just nu :)
 
Går det inte att få tag på någon med en mindre båt och göra en tur med närmaste familjen och en lyxig picknickkorg att ta med? Om man besöker någon båtklubb och förklarar läget?
Närmaste familjen är utspridd i olika länder. Det var meningen att vi alla skulle samlas och fira - både på land och till havs, men det blir inget av det på grund av Covid19
 
Min pappa fyller 80 om några veckor och jag och min syster klurar på en bra present. Då vår matintresserade mamma fyllde 80 fick hon som present att bjuda hem några vänner och så betalade vi för en kock som kom hem och fixade till en 3 rätters middag. Hon blev rörd till tårar och uppskattade presenten till max.
Nu är det pappas tur. Han är pigg och glad och på gång, spelar golf och gillar båtar och skärgård (har ingen båt). Mamma och pappa bor i en radhuslägenhet och de har, som de flesta i den åldern, "allt" de behöver.
Vad tusan ska vi köpa? Det får kosta ca 2000 kr.

Min sambos mamma fyllde år för ett tag sen. Med tanke på den rådande situationen och att hon är i en högriskgrupp så letade vi rätt på en mindre delikatessaffär och åkte dit och så fick de plocka ihop en lyxig korg med delikatessvaror att avnjuta hemma. Det blev en korg med ostar, charkvsror, lyxiga kex och efterätt. Sen åkte vi dit med den och de mötte upp utanför för att hämta den. Blev otroligt uppskattat av dem! För 2000 kronor tänker jag också att ni kan få med några goda viner eller champagne om de gillar det.
 
Går det inte att få tag på någon med en mindre båt och göra en tur med närmaste familjen och en lyxig picknickkorg att ta med? Om man besöker någon båtklubb och förklarar läget?
Spinner vidare på det här. De har några goda, lika pigga, vänner. Kanske chartra en båt som tar dem ut i skärgården på dagsutflykt. Samma vänner som mamma bjöd på sin födelsedagspresent.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 350
Senast: fijja
·
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 170
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bukefalos bokbingo juni-oktober 2024
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp