asfaltsflickan
Trådstartare
Jag har panik nu. För en stund sedan skulle jag sätta igång min laptop från viloläge, min ingenting hände. Fick inte igång den på något sätt utan var tvungen att stänga av den genom att hålla inne power-knappen. När jag därefter försökte starta den började power-knapp och trådlöst-knapp att lysa som vanligt, men den vägrade starta, det kom inte ens nån boot-skärm utan den förblev svart.
Provade fler gånger och ett par gånger har jag nu lyckats få igång den i felsäkert läge, men väl där kan jag inte göra någonting utan att den hänger sig. Den är i skrivande stund hängd som fan - skärmen är igång men är svart, så att säga, och hårddisk-lampan lyser oavbrutet. Jag hör också att hårddisken snurrar som sjutton där inne. Vad gör jag? Den har varit såhär i tio minuter nu och jag kan ju inte låta den gå såhär i all evighet, men det är väl inte heller bra att "tvinga" av den medan hårddisken "jobbar"?
Den låter inte utöver det normala och är inte varmare än den brukar vara.
Vad kan det vara? Är den död eller kan det gå att rädda den? Hjälp!
Provade fler gånger och ett par gånger har jag nu lyckats få igång den i felsäkert läge, men väl där kan jag inte göra någonting utan att den hänger sig. Den är i skrivande stund hängd som fan - skärmen är igång men är svart, så att säga, och hårddisk-lampan lyser oavbrutet. Jag hör också att hårddisken snurrar som sjutton där inne. Vad gör jag? Den har varit såhär i tio minuter nu och jag kan ju inte låta den gå såhär i all evighet, men det är väl inte heller bra att "tvinga" av den medan hårddisken "jobbar"?
Den låter inte utöver det normala och är inte varmare än den brukar vara.
Vad kan det vara? Är den död eller kan det gå att rädda den? Hjälp!