Hjälp! Min katt kräks cirka 3 gånger om dagen

L

Lilly

Jag och min kära sambo har 2 underbara katter.
Dom blev sjuka dagen efter Julafton och började kräkas några timmar efter dom hade ätit mat.
Den ena är nu frisk.
Men inte den andra. den kan kräkas var och varannan dag cirka 2-3 gånger om dagen.
Han äter inte så mycket. men det lilla han äter får han upp.
Ibland är det som om maten inte hunnit smält, och ibland är det bara galla.
Har provat med fiskbullar och ris, men det var inte så poppulärt. men det lilla han fick i sej kom upp igen.
Så nu har jag provat med torrfoder igen och det kommer upp det med.
Hur ska jag göra? vill ju inte göra mej av med min underbara katt...
veterinären säger att det tyder på magkattar hos katten...
Men vad ska jag göra när det bara kommer upp hela tiden :confused:

Sv: Hjälp! Min katt kräks cirka 3 gånger om dagen

Försökte blöta upp torrfodret och ge honom. men han vill absolut inte äta något.
så har edt varit nu i 4 dagar snart. han äter inte alls mycket...

Men veterinären måste väl kunna göra nåt? Finns det inget specialfoder för katter med magkatarr? Annars måste katten ju få dropp, så den inte blir uttorkad osv. tills den blir frisk..
lycka till!

jag skulle höra av mej till veterinären om det blev sämre. hart försökt få tag i dom i 2 timma snart..
blir så arg när do inte svarar på mobilen, dit kunde man ringa om det var akut..

Vad frustrerande!
Men hoppas du får tag i dom snart så lille kissen kan bli bra igen!

ja det hoppas jag med.. jag menar han är ju inte ens 1 år...

Mmm..det är det bästa, att ringa vet. Hoppas du får tag på honom/henne snart och att det löser sig för dig och den lilla katten... *håller tummarna*

Tycker också du ska se till att kissen får komma till veterinären och välj en annan om denne inte verkar intresserad av att hjälpa till. Inte alla veterinärer är så hågade när det gäller katt :(

Under tiden tycker jag du kan tvinga i kissen lite vätska, helst salt-sockerlösning. Om han varit magsjuk sedan jul början han nog bli uttorkad.

Det finns sprutor man använder till medicin som rymmer 10 ml som brukar funka bra. Ta lite i taget, vänta en stund så du ser han inte kräks upp det igen.

Ge ingen mer mat heller, tycker jag, utan bara vatten.

Lycka till med kissen och skriv gärna mer om hur det går.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
491
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 347
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama