Hjälp min katt får eksem

C

chrissan

Hej hoppas att någon kan hjälpa mig och min gammla katt. Han är ca 12 år pigg och fräsch och lever livet. Hans problem är att han inte tål viss mat. Han får små blåsor som senare torkar ut eller blir infekterade. Vi har nu kommit underfund med att han inte tål all mat utan får bara äta torrfoder som det bara är kyckling i. Problemet är att det är så svårt att hitta foder som det "bara" är kyckling i, dom flesta har även biprodukter av fisk eller och kött, då går det inte, då kommer utslagen tillbaka. Vi använder i dag Purina men det säljs i så små förpackningar den största är på 1.5 kg och det räcker inte så länge. Skulle vilja hitta ett foder som både finns i storpack (säck) och enbart är gjort på kyckling. Någon som har något tips??

Sv: Hjälp min katt får eksem

Tål han kalkon eller anka? I sådana fall kanske James Wellbeloved funkar. Kika lite på deras foder här.

Sv: Hjälp min katt får eksem

Tack för tipset. Jag tror att det funkar med vilken fågel som helst.
Ska se om det finns hos våran djuraffär.

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 740
Senast: Krålus
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 135
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar