Hjälp mig

T

TotallyLost

köpte för drygt ett år sen en 16 årig halvblods vallack, nu 17 år. Främst som ridhäst då han är mycket fin inom dressyren men också för att ha sällskap till min andra.
Nu på senare tiden har han börjat svullna upp så fort han får ett litet sår. Utav detta blir han i vissa fall halt. Nu har han ett sår på knät och knät (fram) är väl dubbelt så stort minst som det andra. Igår hade han även blivit svullen i benet men inte lika svullen i knät!
Vad göra?! Ringa veterinär????!!!!
Vad kan det bero på.? Igår var han inte halt

Sv: Hjälp mig

Ring veterinär.
Risken är ju att han fått lymfangit.
Kolla om han har feber och låt honom stå inne tills dess att veterinären anlänt.

Lycka till

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 479
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 738
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 674
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 673
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka