Pisan
Trådstartare
Ja...nu är jag verkligen helt förvirrad. Det finns så otroligt mycket fina hingstar att välja mellan i år...och beträffande ett av mina ston känns det just nu som om jag inte KAN välja..)
Har ni lust att hjälpa mig genom synpunkter och tankar vore jag jättetacksam..
Stoet är e. Bolero-Pajazzo-Vilmorence xx och är 170 cm. Hon är riktigt bra själv och visad på treårstest med 52 poäng (1097899).
Hon är i år dräktig med Florencio I och beräknas föla om någon vecka. Detta föl blir hennes femte. Av de tre avkommor till henne som kommit upp i visningsbar ålder har två fått gångartsdiplom.
Hon har ett starkt möderne med mycket prestation bland syskonen.
Vad man behöver ha i åtanke är att jag till henne vill ha en hingst med OK ben förstås med tanke på hennes 7:a men också en hingst med påtagligt bra ridbarhet då hon själv är skarp.
Hon är mycket fertil och har inga problem med fryssemin.
Jag har på min lista som den ser ut nu;
Don Primero - känns bra och kanske självklart med tanke på hans ålder
Belissimo - är lite osäker på vad han lämnat
BH Hotline - känns lite riskfyllt med tanke på storleken (hon har lämnat ganska stort själv)
Quaterback - blev helsåld och skulle gärna använda, men kanske inte i år (har någon sett något föl??)
BH Rush Hour - är otroligt förtjust i Rubin Royal och med fullblod i känns det än mer spännande
Florestan I - om det blir riktigt bra med Florencio...
...vem har jag glömt??
Hur skulle ni tänka??
Har ni lust att hjälpa mig genom synpunkter och tankar vore jag jättetacksam..
Stoet är e. Bolero-Pajazzo-Vilmorence xx och är 170 cm. Hon är riktigt bra själv och visad på treårstest med 52 poäng (1097899).
Hon är i år dräktig med Florencio I och beräknas föla om någon vecka. Detta föl blir hennes femte. Av de tre avkommor till henne som kommit upp i visningsbar ålder har två fått gångartsdiplom.
Hon har ett starkt möderne med mycket prestation bland syskonen.
Vad man behöver ha i åtanke är att jag till henne vill ha en hingst med OK ben förstås med tanke på hennes 7:a men också en hingst med påtagligt bra ridbarhet då hon själv är skarp.
Hon är mycket fertil och har inga problem med fryssemin.
Jag har på min lista som den ser ut nu;
Don Primero - känns bra och kanske självklart med tanke på hans ålder
Belissimo - är lite osäker på vad han lämnat
BH Hotline - känns lite riskfyllt med tanke på storleken (hon har lämnat ganska stort själv)
Quaterback - blev helsåld och skulle gärna använda, men kanske inte i år (har någon sett något föl??)
BH Rush Hour - är otroligt förtjust i Rubin Royal och med fullblod i känns det än mer spännande
Florestan I - om det blir riktigt bra med Florencio...
...vem har jag glömt??
Hur skulle ni tänka??