H
hjalpmigsnalla
Hej! Jag har en C-ponny och jag ägt i två år ungefär. Han är 5 år gammal och går oskodd. Han gick igenom besiktningen när vi köpte han självklart. Sen efter ett år ungefär så började han sparka bakut mycket i galoppen när man red honom, han blev sen stel i bakdelen och det syntes väldigt tydligt.. Sen efter några veckor blev han halt fram. han kunde knappt gå. Han blev behandlad och blev bra sedan. Sen byggdes han upp igen och när han var som mest igångsatt (efter 8 månader ungefär) så började han sparka bakut i galoppen igen( tänkte aldrig att något var fel) , jag lånade då ut honom på foder eftersom jag inte hade tid längre.. han gick då igenom en besiktning utan anmärkning. Sedan hos tjejen som hade honom blev han riden i dressyr, bara efter någon vecka blev han stel i bakdelen igen och sedan halt fram på samma sätt igen. Han har blivit kollad hos veterinär men dom vet inte vad det kommer ifrån :/
Jag vet inte vad det är, är det på grund av fel ridning? eller är det på grund av att han inte håller som rid häst? behöver han skor? är det pga sadeln? någon som har någon ide, för jag vet inte vad jag ska göra dåhan är mitt allt
Jag vet inte vad det är, är det på grund av fel ridning? eller är det på grund av att han inte håller som rid häst? behöver han skor? är det pga sadeln? någon som har någon ide, för jag vet inte vad jag ska göra dåhan är mitt allt