Hjälp mig någon, vart hittar jag...

S

solenbakommolnet

Snälla moderator låt detta ligga här eftersom det gäller just islandshäst :bow: (men även utrustning dock specificerat islänning)

Kan någon hjälpa mig att hitta ett 3-delat islandshästbett dvs. en islandsstång? I storlek 10.5 :o :crazy: :bump:

Visst borde det finnas någonstans att köpa :confused:

Tacksam för all er hjälp :banana:

Sv: Hjälp mig någon, vart hittar jag...

Just 10,5 är lite svårt, men jag tror att det finns en på Bärby: http://www.islandshestbutiken.com/4.html - och dessutom kanske Agersta har.

Globus har just gjort en tredelad stång men än så länge bara i 11,5. De skall dock eventuellt i framtiden fixa en storlek mindre också vilket vore kanon, för priset på den är mycket bättre. www.emmi.se har den större modellen, som alltså är den enda som finns i dag.

De mindre storlekarna är inte lätta att få tag i. Jag letade med ljus och lykta och fick till slut beställa från Island. Titta på www.astund.is vad de har och prova kontakta någon av deras återförsäljare i Sverige, så kan de beställa hem åt dig.

Om du går in på www.agersta.nu och sen in på deras ridshop så hittar du isländska stångbett i strl 10.5 cm. De är ganska dyra så annars kan jag rekommendera det tredelade stånbettet från top reiter/saga collection lite längre ner på sidan. Det är visserligen i 11.5 men passar utmärkt på mitt lilla sto som i vanliga fall har en "10.5 mun". Hoppas du hittar något som passar din häst. :)

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 423
Senast: Habina
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 996
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 620
Senast: Hedinn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka