Hjälp mig med slagrem!

Status
Stängd för vidare inlägg.

scizofren

Trådstartare
Hej alla travfrälsta!
Jag har en travare (numera ridhäst) som jag har travsele och rockard till. nu har han varit igång i fyra månader efter att ha stått i 1,5 år.
i början när jag bara skrittade honom var jag ute och körde lite. det tyckte han var jättekul. men när han kommit igång lite mer och fått börja trava skulle jag trava lite när vi körde. :idea:
visst travade han... men han slog bakut och bockade också. två gånger kom han upp över kanten med bakbenen och höll på att sparka mig i huvudet. :eek: sedan dess han jag inte kört honom.
men jag vill köra lite eftersom han tycker att det är roligt och det är bra att han får omväxlande träning. så nu har jag köpt en slagrem i nylon till honom.
om jag har förstått det rätt ska den sitta fast i skanklarna över korset på hästen? är det riktigt? hur hårt ska den sitta?
tack för svar! :bow:

Sv: Hjälp mig med slagrem!

om du går in på Travutrustning så finns det redan en tråd om slagremmar där ;)

Sv: Hjälp mig med slagrem!

Tänk på att du måste sätta den ganska hårt eftersom hästen "sänker" sig när den springer;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 551
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte var jag ska börja, tycker allt börjar gå mig över huvudet just nu.... Ska ta saken i så korta drag som möjligt bara så ni...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Liten
·
Hästhantering Jag ska försöka förklara situationen kort: Blev för 2 år sedan med häst (har tidigare hållit på med hästar hela livet, ridskola...
2
Svar
29
· Visningar
5 926
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar